Un român face 13 milioane de euro pe an din vânzarea de animale de companie, hrană şi accesorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Animax va încheia anul cu o reţea de 40 de petshopuri în toată ţara
Animax va încheia anul cu o reţea de 40 de petshopuri în toată ţara

Cristian Ludovic Pop, proprietarul firmei Pet Product, înfiinţată în 1998, deschidea în 2001 primul magazin Animax, iar astăzi a ajuns să deţină cea mai mare reţea de unităţi specializată în comercializarea de hrană, produse de îngrijire şi accesorii pentru animale de companie din România. La 12 ani de la lansare, compania a ajuns la 37 de magazine, iar cifra de afaceri se va situa la 13 milioane de euro la sfârşitul acestui an.

„Anul trecut am înregistrat o cifră de afaceri de 11 milioane de euro, anul acesta ne aşteptăm la 13 milioane de euro, iar pentru 2014 estimăm vânzări de 16 milioane de euro“, a declarat Ionuţ Mareş, directorul operaţional al Animax.

În prezent, retailerul deţine o reţea de 37 de petshopuri în Baia Mare, Botoşani, Bucureşti, Buzău, Cluj, Constanţa, Craiova, Galaţi, Iaşi, Oradea, Ploieşti, Piatra Neamţ, Piteşti, Sibiu, Suceava şi Timişoara şi va încheia anul cu 40 de magazine.

Cele mai mari vânzări se înregistrează în magazinele situate în centre comerciale, traficul fiind aici mai mare. De altfel, reţeaua cuprinde numai trei magazine stradale. 

Vânzările se ridică la aproximativ 30.000 de euro pe lună per magazin, valoarea medie a unui bon fiind de 38-39 de lei, potrivit reprezentanţilor companiei, care se aşteaptă ca investiţia într-un magazin să fie recuperată în trei ani.   

După ce în luna februarie a acestui an compania a lansat un magazin online, la jumătatea lunii decembrie va deschide prima unitate în franciză, la Alexandria. 

Animax a deschis la jumătatea lunii noiembrie al doilea petshop al retailerului din Galaţi, care include şi un centru de îngrijire şi înfrumuseţare canină, dar şi un spaţiu de joacă pentru câini, investiţia ridicându-se la 200.000 euro.

Investiţia medie într-un magazin se ridică la 100.000-125.000 de euro, iar compania urmăreşte să deschidă noi magazine în oraşele cu peste 100.000 de locuitori, potrivit Adrianei Aruxandei, managerul de dezvoltare al Animax. 

Compania îşi propune să deschidă alte 10 petshopuri proprii şi 10 în franciză în 2014 şi să ajungă la o reţea de 100 de unităţi în următorii cinci ani. 

Totodată, retailerul are în plan pentru 2014 deschiderea unui magazin cu o suprafaţă de 1.000 de metri pătraţi în Bucureşti, de peste 10 ori mai mare decât suprafaţa magazinelor din prezent de 80-100 de metri pătraţi, investiţia fiind estimată la 500.000 euro.

Jumătate din vânzările companiei sunt generate de hrana pentru animale. Animalele de companie şi păsările generează 10% din cifra de afaceri. Câinile şi pisicile au pondere de 78% din total. 

Preţul unui câine variază între 1.000 şi 2.000 de lei. Cel mai scump „produs“ aflat în petshopurile Animax este papagalul vorbitor Ara, care costă 11.000 lei şi din care retailerul vinde trei-patru exemplare pe an. Pe locul secund în topul celor mai mari preţuri se află tot o specie de papagali, Jako, cu un preţ între 6.000 şi 7.000 lei. În ultimul an, Animax a vândut şase exemplare Jako.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite