UE: Companiile aeriene europene trebuie să folosească mai mult combustibil sustenabil

0
Publicat:

Statele UE şi Parlamentul European au fost de acord privind stabilirea unor obiective obligatorii pentru companiile aeriene europene privind majorarea folosirii combustibililor sustenabili de aviaţie.

Avion pe cer
Companiile aeriene europene trebuie să folosească mai mult combustibil sustenabil

După discuţii intense şi îndelungate, negociatorii care au reprezentat statele membre UE şi Parlamentul European au ajuns marţi noaptea la un acord privind stabilirea unor obiective obligatorii pentru companiile aeriene europene privind majorarea folosirii combustibililor sustenabili de aviaţie, în încercarea de a reduce amprenta de carbon a acestui sector, transmite Reuters.

Propunerea este menită să majoreze cererea şi oferta de combustibili sustenabili pentru aviaţie (SAF), care au emisii nete zero de CO2 sau emisii scăzute de carbon. Deocamdată, aceşti combustibili sunt produşi în cantităţi mici şi sunt mult mai scumpi decât kerosenul.

Propunerea stabileşte ţinte obligatorii pentru furnizorii de combustibili pentru aviaţie, pentru ca tot combustibilul disponibil pentru operatorii de aeronave de la aeroporturile din UE să conţină o cotă minimă de combustibili sustenabili pentru aviaţie din 2025, obiectivul urmând să fie majorat până în 2050.

Cel puţin 2% din combustibilii pentru aviaţie trebuie să fie SAF în 2025, nivelul urcând la 6% în 2030, 20% în 2035 şi ajungând la 70% în 2050. Din 2030, ţintele obligatorii se vor aplica de asemenea pentru a folosirea unei cote minime de combustibili sintetici - 1,2% pentru 2030, nivelul urmând să crească la 35% în 2050.

Aviaţia este printre sectoarele cel mai dificile pentru decarbonizare, în următorul deceniu nefiind aşteptate avioane cu emisii zero. Pe termen mai scurt, combustibilii sustenabili reprezintă una din opţiunile pentru reducerea amprentei de carbon a sectorului aviaţiei.

Conform reglementărilor, companiile aeriene vor primi finanţare de aproximativ două miliarde de euro de la piaţa carbonului din UE pentru a trece la SAF.

Un avion Airbus A380 a efectuat un zbor de probă alimentat cu ulei de gătit

În primăvara anului trecut, un avion Airbus A380, cel mai mare avion de pasageri din lume, a finalizat un zbor de probă fiind alimentat cu un combustibil realizat în principal din ulei de gătit şi grăsimi reziduale, informează CNN.

Zborul de probă a durat trei ore, iar avionul a decolat pe 25 martie de pe aeroportul Blagnac din Toulouse, sediul central francez al Airbus.

Avionul a fost alimentat prin intermediul SAF (Sustainable Aviation Fuel), adică o metodă care implică combustibili realizaţi în principal din ulei de gătit uzat şi grăsimi reziduale, şi a funcţionat cu un singur motor Rolls-Royce Trent 900, arată CNN.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite