Tarom cumpără în leasing două avioane Boeing 737 Max. Ce probleme de fabricație ar putea avea

0
Publicat:

Tarom a anunțat vineri că au fost semnate scrisorile de Intenție, dupa primirea avizului Consiliului de Administrație și a Adunării Generale a Acționarilor, pentru achiziționarea a două noi aeronave Boeing 737 Max în leasing, cu livrare în august 2025.

Avion Boeing 737 Max
Tarom va cumpăra în leasing două avioane Boeing 737 Max

Demersul face parte din planul de redresare al companiei ce vizează, în principal, reînnoirea flotei, măsuri de optimizare comercială (lansarea orarului de vară 2024, care are în vedere deservirea mai bună a rutelor pieței interne și creșterea gradului de folosire al actualelor aeronave), susținerea participării României la evenimentele sportive majore ale anului 2024, măsuri de eficienţă organizaţională și măsuri de optimizare a costurilor. Livrarea primelor două noi aeronave, în 2025, face parte din planul asumat pe termen lung pentru modernizarea și dezvoltarea companiei.

Performanțele operaționale din ultimele luni ale lui 2023 care au contribuit la consolidarea fluxului de fonduri proprii generate de companie, au convins atât Adunarea Generala a Actionarilor TAROM, care a avizat semnarea scrisorilor de intenție, cât și Consiliul Concurenței care este implicat în validarea îndeplinirii de către companie a măsurilor compensatorii necesare pentru a preîntâmpina denaturarea mediului concurenţial din industria aviatică, odată cu primirea ajutorului de stat în februarie 2020.

Prin securizarea celor două aeronave, care va fi formalizată prin contractele de leasing, condițiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost îndeplinite. Comisia a fost informată despre concluzionarea discuțiilor privind cele două aeronave și implicit despre securizarea aportului de capital propriu al TAROM, ca parte a planului de restructurare.

De asemenea, au fost clarificate ultimele întrebări ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizată al acestuia fiind trimisa la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor și al Consiliului Concurenței.

În acest moment TAROM intră in linie dreapta în procedura de aprobare de către Comisia Europeană a planului de redresare al companiei, îndeplinind condițiile necesare pentru a beneficia de ajutorul de restructurare.

Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române - TAROM a fost înfiinţată în anul 1954 şi îşi desfăşoară activitatea sub autoritatea Ministerului Transporturilor, fiind membră a Alianţei SkyTeam din 25 iunie 2010.

Transportatorul Național al României deține o flotă de 18 aeronave și are în portofoliul său un număr de 70 de destinații operate cu aeronave proprii sau deservite de partenerii săi code share. Din anul 1993, TAROM este companie membră a Asociaţiei Internaţionale a Transportatorilor Aerieni (IATA).

Posibile probleme de fabricație la avioanele Boeing 737

Boeing a îndemnat joi companiile aeriene să inspecteze noile avioane 737 MAX pentru un posibil şurub slăbit în sistemul de control al direcției, a anunţat Administraţia Federală a Aviaţiei (FAA), transmite Reuters.

Totul după ce un operator internaţional a descoperit un şurub cu o piuliţă lipsă, în timp ce efectua întreţinerea de rutină a unui mecanism din legătura de control al cârmei, a comunicat FAA. Mai mult, Boeing a descoperit o altă o aeronavă, nelivrată, cu o piuliţă nestrânsă corespunzător, a transmis agenţia. „Problema identificată pe acel avion a fost remediată. Dintr-un exces de precauţie, recomandăm operatorilor să îşi inspecteze avioanele 737 MAX şi să ne informeze cu privire la orice constatări. Am informat FAA şi pe clienţii noştri şi vom continua să-i ţinem la curent cu evoluţia situaţiei”, a comunicat Boeing.

Inspecţiile implică scoaterea unui panou de acces şi validarea faptului că hardware-ul a fost instalat corect, a comunicat Boeing. Procesul ar trebui să dureze două ore, iar Boeing inspectează aeronavele 737 MAX nelivrate înainte de a le preda clienţilor. „FAA va rămâne în contact cu Boeing şi companiile aeriene în timp ce inspecţiile sunt în desfăşurare”, a transmis agenţia, cerând companiilor aeriene să răspundă dacă a fost detectat anterior vreo piesă slăbită şi să ofere detalii despre cât de repede pot fi finalizate aceste inspecţii.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite