Tarom râvneşte la cel mai nou model Boeing. Ce planuri are transportatorul aerian pentru avioanele 787 Dreamliner

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Boeing 787-8 Dreamliner
Boeing 787-8 Dreamliner

Transportatorul aerian naţional Tarom vrea să închirieze două aeronave din cel mai nou model Boeing, investiţie ce s-ar putea ridica la aproximativ 600 de milioane de dolari.

Potrivit unor surse apropiate Tarom, citate de Aeronews.ro, doi oficiali din cadrul companiei s-au deplasat în Statele Unite săptămâna trecută pentru a vedea două Boeing-uri 787-8 Dreamliner. Tarom ar fi primit o ofertă extrem de atrăgătoare pentru închirierea acestor două aeronave.

Una dintre aeronave a efectuat primul zbor pe 26 septembrie 2016 şi ar fi trebuit să ajungă în flota Royal Air Maroc, după care în flota Crystal Luxury Air. Potrivit planespotters.net, din martie 2017 se află la Victorville (în depozit) în aşteptarea unui operator. Cealaltă aeronavă a efectuat primul zbor pe 1 august 2017 şi ar fi trebuit să ajungă în flota Royal Air Maroc, după care RwandAir. Acum figurează „Stored” (în depozit), iar compania la care ar fi trebuit să ajungă este Residence II Ltd.

Tarom ar putea să reia, cu aceste aeronave, cursele de lung curier. În ianuarie 2016, CEO-ul de atunci al companiei, Christian Heinzmann, spunea că există posibilitatea de a opera zboruri cu Boeing 787 Dreamliner.

De asemenea, recent, Werner Wolff, actualul CEO, a declarat că vrea să lege Bucureştiul de metropolele New York şi Beijing. Zborurile ar putea începe chiar de anul viitor, din mai.

Ce caracteristici au aeronavele

Boeing 787 Dreamliner este un avion de pasageri ultramodern bimotor lung-curier de mare capacitate, cu două culoare (widebody).

787-8 este modelul de bază, cu aripi standard, cu o autonomie de 14.200 - 15.300 km, gândit pentru zboruri între aeroporturi medii şi mari pe distanţe lungi şi foarte lungi. Astfel, datorită capacităţii medii, şi autonomiei mari, se pot asigura zboruri directe între oraşe cu cerinţe medii de transport, de exemplu Varşovia - Washington, Paris - Detroit, Beijing - Seattle, Bucureşti - Chicago etc., descongestionând aeroporturile mari, şi asigurând călătorilor confort şi viteză mai mare, nefiind nevoiţi să schimbe avionul.

Acest model are o capacitate de 210 – 250 pasageri. El are ferestre mai mari decât ale oricărui avion aflat în producţie (27 cm X 47 cm), aproape dublu faţă de modelele anterioare. Ferestrele sunt dotate cu un sistem electronic (bazat pe tehnologia LCD) care permite schimbarea culorii ferestrei în timpul zborului în locul parasolarului tradiţional.

Acest tip de aeronavă are inclusiv sisteme de eliminare a turbulenţelor (Active Gust Alleviation), preluate de la bombardierul stealth B-2 Spirit. De aici şi numele de dreamliner, care ne duce cu gândul la o călătorie de vis.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite