Ponta, la Beijing: România analizează introducerea unui tren de mare viteză pe ruta Bucureşti-Iaşi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Aflat într-o vizită oficial la Bejing, premierul Victor Ponta a declarat că România ia în calcul introducerea unei căi ferate de mare viteză pe ruta Bucureşti-Iaşi, după ce Comisia Europeană a cerut ţării noastre să renunţe la proiectul similar pe ruta Bucureşti-Constanţa.

În marja vizitei pe care premierul Victor Ponta o efectuează în China în perioada 30 august-3 septembrie, delegaţia română se deplasează, astăzi, cu trenul de mare viteză pe ruta Beijing-Tianjin. Şeful Executivului de la Bucureşti a declarat că România analizează la rândul ei introducerea unui tren de mare viteză pe ruta Bucureşti-Iaşi, deşi Comisia Europeană a cerut ţării noastre să renunţe la proiectul similar pe ruta Bucureşti-Constanţa.

„Ca proiect pilot pentru Centrul şi Estul Europei mi-aş dori ca România să fie prima ţară cu o asemenea linie. Tehnologia dezvoltată în China s-a dovedit în ultimii ani ca fiind extrem de performantă şi sigură”, a declarat premierul Victor Ponta la Beijing.

„Urmează să avem studii de fezabilitate pentru o linie de cale ferată de mare viteză care să lege Bucureşti - Iaşi şi mai departe spre Chisinău”, a precizat, marţi, premierul Ponta într-un mesaj postat pe profilul său de Facebook.

 

În acest sens, delegaţia română de la Beijing, condusă de premierul Victor Ponta, s-a întâlnit luni cu reprezentanţii companiei China Railway Corporation, care ar trebui să asigure realizarea proiectului trenului de mare viteză Bucureşti-Constanţa.

„Adevărul“ vă prezintă mai multe detalii interesante despre trenul de mare viteză care circulă pe ruta Beijing-Tianjin:

Este vorba despre un tren „de linie“ care parcurge cei 120 de kilometri de la staţia Beijing-sud la staţia Tianjin în 33 de minute, atingând pe parcurs viteze de până la 350 de kilometri pe oră.

Un bilet la clasa a doua în acest tren costă 54,5 yuani chinezeşti, echivalentul a mai puţin de 30 de lei.

E ca şi cum am avea, în România, un tren care ar parcurge distanţa Bucureşti-Sinaia (121 de kilometri) într-o jumătate de oră, cu un preţ al biletului de 27,5 lei.

Acum, cele mai rapide trenuri fac o oră şi jumătate pe Bucureşti-Sinaia, în condiţiile în care linia este... modernizată. Iar biletul costă 47 de lei.

Cinci trenuri pe oră, spălate la fiecare cursă

Frecvenţa cu care circulă trenurile de mare viteză pe ruta Beijing-Tianjin ar trebui să-i pună pe gânduri pe administratorii CFR Călători, din România: cinci trenuri pe oră!

În anumite intervale, mai ales dimineaţa şi seara, în orarul rutei apar şi diferenţe chiar mai mici de 10 minute între plecări.

În fine, toate fotoliile din trenul Beijing-Tianjin sunt orientate către direcţia de mers, pentru că la sfârşitul fiecărei curse personalul de la întreţinere le schimbă poziţia.

Acest „truc“ tehnologic face ca într-un vagon să încapă mai multe locuri, cu acelaşi grad de confort, călătorii nefiind nevoiţi să meargă cu spatele la direcţia de mers.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite