După Vodafone, şi RCS&RDS a fost obligat de ANPC să nu scumpească serviciile. Companiile au câştigat în instanţă

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Operatorul de telecomunicaţii RCS&RDS a obţinut în instanţă suspendarea unui ordin prin care Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC) obliga compania să nu majoreze preţurile, scrie profit.ro. Anterior, şi Vodafone a obţinut aceeaşi victorie în instanţă.

Mai precis, în iunie ANPC a decis unilateral să blocheze majorarea tarifelor lunare la anumite servicii Digi, intrată în vigoare începând cu luna martie, potrivit profit.ro. Mai mult, operatorul a fost amendat cu 70.000 lei, sancţiune contestată de operatorul telecom.

RCS&RDS a atacat decizia ANPC în instanţă şi a reuşit blocarea acesteia, în data de 9 august, ceea ce îi dă dreptul să păstreze majorările de tarife. Decizia instanţei privind suspendarea ordinului a fost atacată deja de ANPC cu recurs în data de 3 septembrie.

RCS&RDS a susţinut în cererea înaintată Curţii de Apel Bucureşti (CAB) că revenirea la preţurile practicate anterior majorării din martie 2019 ar reprezenta o pierdere de venituri de 70,3 milioane de lei în acest an, respectiv o pierdere de 5,85 milioane lei lunar.

RCS&RDS aminteşte în cererea înaintată instanţei că şi Vodafone România a obţinut, la începtul lunii iulie, o decizie favorabilă din partea Curţii de Apel Bucureşti într-o speţă similară. După această decizie, Vodafone România a cerut, într-un dosar separat, şi anularea unui ordin al ANPC care a blocat majorarea abonamentelor companiei cu 1 euro începând cu luna mai.

După ce Guvernul a adoptat controversata Ordonanţă 114, care impunea taxe companiilor din telecomunicaţii, numeroase companii au operat majorări de preţuri ale serviciilor. Niciuna n-a pus însă scumpirile pe seama OUG 114.

Pe lângă Vodafone, şi DIGI | RCS&RDS, Telekom, Orange şi UPC au anunţat scumpiri ale serviciilor, în curs de câteva luni de când Guvernul a adoptat Ordonanţa 114.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite