"Crima" din Drumul Taberei

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

“Omor" în formă calificată. Aşa poate fi catalogată suprimarea finanţării lucrărilor la magistrala V de metrou din Drumul Taberei. O “crimă” la adresa ideii de dezvoltare, de prosperitate, în condiţiile în care în România proiectele majore de infrastructură pot fi numărate pe degete.

Am ajuns zilele trecute, din întâmplare, prin cartierul Drumul Taberei şi am văzut cum se stinge încet, încet febra lucrărilor de la metrou. Dacă acum o lună şantierele deschise în acest cartier erau adevărate furnicare de oameni şi utilaje, astăzi ele se află în amorţire. Totul se mişcă în reluare. Mi se pare incredibil că Guvernul a decis să reducă de cinci ori sumele necesare pentru acest an.

Un astfel de program, aflat în plină derulare, avea nevoie de o suplimentare de buget pentru a fi terminat cât mai repede. Mai mult, autorităţile trebuiau să găsească o schemă financiară pentru a extinde această magistrală până în suburbii. Souluţii există şi se află în ograda Guvernului. Una dintre ele este parteneriatul public-privat. Există pe piaţă mari corporaţii care consideră România o ţară propice pentru investiţii (vezi chinezii care vor să bage 500 de milioane de euro într-un complex energetic în judeţul Gorj). Noi trebuie doar să întindem mâna către ele şi să le aducem în ţară.

Am citit recent o declaraţie extrem de îngrijorătoare a lui Laurenţiu Plosceanu, preşedintele Asociaţiei Române a Antreprenorilor în Construcţii. Acesta spunea că 40%-45% din muncitorii care lucrau la şantierul magistralei V vor fi conciediaţi. Exact ce ne lipsea! 

Noi în loc să facem tot posibilul să creăm locuri de muncă, să luăm măsuri pentru a reporni economia, facem exact pe dos. Parcă suntem proprii noştri duşmani. 

Pot să înţeleg (cu greu, e adevărat) că nu dăm drumul la alte lucrări majore de infrastructură, dar să tăiem finanţarea unui proiect aflat în derulare, mi se pare o nerozie fără margini.

Finalizarea cât mai rapidă a proiectului ar fi însemnat, în primul rând, un mare beneficiu pentru locuitorii Capitalei, şi cu precădere pentru cei din cartierul Drumul Taberei. În al doilea rând, ar fi adus şi un mare plus pentru economie. Spun asta pentru că metroul contribuie substanţial la fluidizarea circulaţiei, ceea ce înseamnă bani mai puţini pierduţi în trafic. Ca să nu mai vorbesc că întârzierea lucrărilor înseamnă continuarea mizeriei şi haosului aferente unui şantier de mari dimensiuni. E clar! Se pare că cineva acolo sus nu ne iubeşte. 

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite