Cât contează reputaţia companiei în procesul de angajare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
7 din 10 angajatori români cred că nu vor face disponibilizări

Circa 6 din 10 angajaţi români îşi aleg viitorul angajator în funcţie de reputaţie, arată un sondaj realizat recent de eJobs România.

Aproape 64% dintre respondenţii care au participat la sondaj au declarat că reputaţia unei companii este unul dintre cele mai importante criterii în funcţie de care decid să-şi depună CV-ul în vederea angajării. Doar 2,3% dintre candidaţi cred că brandul de angajator nu contează în alegerea unui viitor loc de muncă.

Pachetul salarial, distanţa dintre casă şi birou şi programul flexibil au fost, în mod tradiţional, criteriile cu cea mai mare greutate în decizia de angajare a candidaţilor. În ultimii ani, însă, aceştia au început să acorde o atenţie cel puţin la fel de mare şi brandului de angajator. Astfel, potrivit celui mai recent studiu eJobs, pentru aproape 98% reputaţia companiei este importantă sau foarte importantă în decizia de a aplica pentru un loc de muncă.

Prin „reputaţie”, 71,03% dintre candidaţi înţeleg recenzii bune despre companie de la actualii şi foştii angajaţi; 58,27% spun că un brand bun de angajator se bazează pe pachetul de salarii şi beneficii pe care îl oferă; în timp ce 35,68% cred că reputaţia porneşte de la un nume şi un logo recognoscibile. Un mediu de lucru plăcut şi prezenţa constantă în presă şi în social media sunt alţi factori care contribuie la consolidarea unei identităţi organizaţionale puternice, în opinia candidaţilor.

„Înainte de a-şi trimite CV-ul pentru un job, candidaţii îşi fac temele cu rigurozitate despre viitorul potenţial angajator. Nu îi mai interesează doar ce salariu ar putea primi, ci care este experienţa pe care o oferă compania respectivă. Cei mai mulţi dintre candidaţi caută informaţii pe Google, intră pe website-ul companiei şi cer păreri de la prieteni şi cunoscuţi. În paralel, urmăresc activitatea companiei pe reţelele sociale. Practic, ei fac o evaluare 360 de grade, de aceea, şi companiile trebuie să fie prezente cu o strategie coerentă şi completă de employer branding, pe toate mediile. Cu alte cuvinte, în toate locurile în care se află şi candidaţii. Cu cât imaginea propagată este mai bună, cu atât cresc şansele ca un candidat bun să-şi depună CV-ul pentru un job. Mai ales dacă luăm în considerare faptul că 52% dintre respondenţi susţin că nu ar aplica la o companie care are o reputaţie proastă”, a declarat Bogdan Badea, CEO eJobs România.

Printre factorii care contribuie la crearea unui brand de angajator negativ şi care demotivează candidaţii sunt recenziile negative din partea foştilor angajaţi, pachetul salarial sub media pieţei, lipsa feed-back-ului în urma interviurilor de recrutare, articolele negative din presă, anunţurile de job cu cerinţe neclare sau procesele de recrutare prea lungi.

Totodată, participanţii la studiul derulat de eJobs spun că şi-ar dori să poată accesa într-o mai mare măsură informaţii despre companiile angajatoare din newslettere, de pe Facebook, din presă, din materiale video postate pe Youtube, dar şi de pe platformele de recrutare online. 56% dintre respondenţi ar considera utile întâlniri cu reprezentanţi ai companiei, în care să poată pune întrebări specifice.

„Transparenţa este cuvântul de ordine în 2018, iar în ceea ce îi priveşte pe recrutori acest lucru se traduce prin informaţii complete şi autentice despre toate aspectele care ţin de un loc de muncă, de la salariu şi locaţie până la durata şi paşii procesului de recrutare. Cu alte cuvinte, ei trebuie să facă o descriere reală a jobului, nu a fişei postului”, a subliniat Bogdan Badea.

Sondajul eJobs a fost realizat în perioada 5-26 februarie 2018, pe un eşantion de 1.300 de respondenţi activi profesional. Dintre aceştia, 31,6% se încadrează în categoria de vârstă 36-45 de ani, iar 48,7% au studii universitare şi post-universitare.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite