Spirit AeroSystems limitează orele suplimentare și angajările pe măsură ce producția de Boeing 737 scade

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Furnizorul cheie al Boeing, Spirit AeroSystems, limitează orele suplimentare și angajările pe măsură ce producția scade din cauza reducerii producției de avioane 737 MAX, a declarat vineri Spirit pentru Reuters.

foto aeronavă Boeing 737 Dreamliner
Spirit AeroSystems limitează orele suplimentare și angajările

Producția de avioane Boeing MAX a scăzut brusc în ultimele săptămâni, în condițiile în care autoritățile de reglementare americane au intensificat controalele în fabrică, iar muncitorii au încetinit linia de asamblare din afara orașului Seattle pentru a finaliza lucrările restante. Livrările Boeing au scăzut la jumătate în luna martie față de anul trecut, în timp ce Boeing se confruntă cu o criză de amploare declanșată de explozia panourilor din 5 ianuarie de la Alaska Airlines în timpul zborului, transmite Reuters.

Încetinirea se răsfrânge asupra Spirit, furnizorul industrial în dificultate pe care Boeing l-a desprins în 2005 și care produce aproximativ 70% din 737. Boeing se află acum în discuții pentru a achiziționa compania.

Când mă plimb prin ateliere, lucrurile au încetinit”, a declarat Cornell Beard, președintele districtului sindical din Wichita, Kansas, care îi reprezintă pe lucrătorii Spirit Aero.

Beard a declarat că se așteaptă ca angajații să își exprime îngrijorarea cu privire la potențialele concedieri la o adunare internă a sindicatului care va avea loc sâmbătă, adăugând că săptămâna trecută compania a redus orele suplimentare. Deși Spirit nu a anunțat disponibilizări, unii angajați sunt nervoși și recuperează munca pe care au rămas în urmă din cauza cererilor de asamblare mai lente.

Doar rezistăm”, a spus el.

Spirit are un contract de cerințe cu Boeing pentru programul 737 MAX, iar producătorul american de avioane poate reduce volumul de achiziții în orice moment, potrivit unui document depus.

Spirit AeroSystems „își aliniază producția pentru a susține profilul de tarif al clientului nostru”, a declarat purtătorul de cuvânt Joe Buccino pentru Reuters prin e-mail. Aceasta include pe termen scurt „limitarea orelor suplimentare, precum și angajarea pentru roluri specifice, inclusiv a contractorilor”.

Analiștii și interviurile Reuters cu furnizorii arată că Boeing continuă în mare parte să primească livrări echivalente cu o rată de producție de 38 de avioane pe lună, plafonul impus de Administrația Federală a Aviației (FAA) în urma exploziei, chiar dacă producția sa lunară este cu mult sub acest nivel.

În timp ce scăderea producției MAX a Boeing a generat incertitudine și îngrijorare în rândul furnizorilor, nu este încă clar cum va afecta această mișcare lanțul de aprovizionare mai larg al constructorului de avioane.

Boeing a precizat că nu poate face comentarii din cauza perioadei de liniște dinaintea câștigurilor sale trimestriale din 24 aprilie.

Glenn McDonald, consilierul AeroDynamic pentru lanțul de aprovizionare, a declarat că obiectivul Boeing de a reduce așa-numitele lucrări parcurse sau în așteptare ar trebui să facă producția mai stabilă în viitor.

„Marea necunoscută este cât timp rata furnizorilor va rămâne la 38 dacă Boeing nu va reuși să își rezolve problemele de pe linia de producție și să crească rata reală de livrare”, a spus el.

Spirit nu a mai raportat un profit anual din 2020, în urma a două accidente fatale cu 737 MAX și a prăbușirii călătoriilor induse de pandemie care a afectat alți furnizori ai Boeing.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite