Scandalul Volkswagen îi loveşte pe producătorii de componente auto

0
Publicat:
Ultima actualizare:
În landul Saxonia Inferioară, unde grupul Volkswagen îşi are sediul, peste 200.000 de oameni lucrează pentru producătorii de componente şi furnizorii acestora FOTO AP
În landul Saxonia Inferioară, unde grupul Volkswagen îşi are sediul, peste 200.000 de oameni lucrează pentru producătorii de componente şi furnizorii acestora FOTO AP

Grupul german Volkswagen, afectat de scandalul manipulării testelor privind emisiile, vrea să facă economii în valoare de 3 miliarde de euro pe spinarea furnizorilor săi, în special producătorii de componente, scrie presa germană.

Producătorul de cablaje Leoni şi-a redus deja estimările privind veniturile şi marjele de profit atât pentru acest an, cât şi pentru 2016, afirmând că „vânzările către anumiţi clienţi probabil nu vor atinge nivelurile bugetate anterior“, potrivit cotidianului de afaceri „Handelsblatt“. Compania nu a specificat care sunt clienţii respectivi şi a precizat că legarea acestei afirmaţii de Volkswagen ar fi o „speculaţie“. Totuşi, Leoni a arătat că „problema Volkswagen a introdus un factor de nesiguranţă care afectează soliditatea planificărilor noastre“.

Leoni are 11.700 de angajaţi în România în trei fabrici, la Arad, Bistriţa şi Piteşti. De asemenea, şi alţi furnizori ai Volkswagen sunt prezenţi în ţara noastră, precum grupurile Bosch, Continental sau Lisa Draexlmaier.

Anterior, un raport al băncii Erste arăta că scandalul Volkswagen ar putea afecta exporturile de componente auto ale României către Germania, acestea ridicându-se la 2,9% din exporturile totale ale ţării noastre sau 1% din Produsul Intern Brut (PIB). 

Anumite regiuni din Germania sunt în mod special expuse. În landul Saxonia Inferioară, unde grupul Volkswagen îşi are sediul, peste 200.000 de oameni lucrează pentru producătorii de componente şi furnizorii acestora, a anunţat Stephan Weil, premierul acestei regiuni. 

Federaţia Traderilor de Metal din Germania, care include şi producătorii de piese auto, a anunţat deja că au fost observate întârzieri şi chiar anulări ale volumelor contractate, iar comenzile ar putea scădea cu 10%. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite