Românii cheltuie în medie 91 de euro anual pe cumpărături online, dublu faţă de bulgari şi de 25 de ori mai puţin decât britanicii
0Fiecare român cheltuie, în medie, puţin peste 91 de euro anual pentru cumpărături online. Chiar dacă acest indicator creşte puternic an de an, mai este încă mult până departe, având în vedere că un locuitor din Vestul Europei lasă din buzunar chiar şi câteva mii de euro pe an pentru produse comandate online.
Piaţa locală de comerţ online a ajuns anul trecut la 1,8 miliarde de euro, iar pentru anul 2017, estimările indică un plus consistent, de peste 30%, până la 2,4 miliarde de euro, potrivit GPeC, care organizează evenimente de e-commerce şi marketing online şi furnizează statistici despre această piaţă. Deocamdată, România este un „pion“ destul de mic în ecuaţia e-commerce-ului de pe Bătrânul Continent, având în vedere că reprezintă doar 0,4% din totalul pieţei de comerţ online european, estimată la 600 de miliarde de euro în 2017.