Romaero a produs subansamble pentru un prototip de avion Airbus, realizat în cadrul unui proiect european de cercetare avansată

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Romaero este controlată de către stat, prin Ministerul Economiei
Romaero este controlată de către stat, prin Ministerul Economiei

Producătorul de componente pentru avioane Romaero Băneasa, controlat de Ministerul Economiei, a produs şi livrat componente pentru avionul prototip Airbus Blade, bazat pe un Airbus A340, în cadrul proiectului JTI Clean Sky, lansat de Comisia Europeană în 2008, a declarat vicepremierul Costin Borc, care este şi Ministru al Economiei.

JTI Clean Sky, cu un buget global de 1,6 miliarde de euro, este un parteneriat public-privat între executivul european şi industria aeronautică din Uniunea Europeană, în scopul dezvoltării unei noi generaţii de aeronave până în 2030.

România este singura ţară din Europa Centrală şi de Est care participă la această iniţiativă.

Romaero a livrat pentru proiectul Blade unele componente ale aripilor, care vor contribui la reducerea consumului de carburant şi a noxelor.

Participarea României la acest proiect a însemnat accesul la tehnologii ultramoderne şi un salt al cercetării româneşti în domeniul aeronautic, a mai afirmat Borc la festivitatea de recepţie pentru subansamblele finalizate la Romaero.

„Participarea la acest mare proiect a însemnat un salt foarte mare al cercetării româneşti în domeniul aeronautic“, a spus Borc.

Prototipul Blade va zbura pentru prima dată anul viitor, iar atunci vor fi analizate rezultatele obţinute.

Obiectivul proiectului îl reprezintă reducerea cu 50% a noxelor şi a zgomotului produs de avioane, scăderea rezistenţei la înaintare şi scăderea costurilor de operare.

„Avioanele vor fi capabile să zboare la o altitudine mai mare, pe distanţe mai lungi, cu un consum mai redus de carburant şi producând mai puţin zgomot“, a precizat Remus Vulpescu, preşedintele consiliului de administraţie al Romaero.

Romaero a participat la acest proiect în cadrul consorţiului Incas Cluster, format din cele mai importante companii româneşti de cercetare aeronautică, Incas şi Straero, şi din principalii producători de componente, Romaero şi Avioane Craiova.

Incas Cluster are o pondere de 10% din activităţile JTI Clean Sky, implicând activităţi tehnologice evaluate la aproximativ 15 milioane euro. Partea românească va participa şi la continuarea proiectului, JTI Clean Sky 2, cu un buget de 4 miliarde de euro, până în 2020.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite