Record de Black Friday: Pe ce a fost cheltuită o avere într-o singură zi

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Românii au dovedit că sunt pasionați de reduceri, iar sumele cheltuite au atins niveluri record. În doar câteva ore, s-au înregistrat tranzacții de sute de milioane de lei, demonstrând că Black Friday rămâne o perioadă importantă pentru consum. Cea mai mare sumă cheltuită: 47.000 de lei.

Card
Românii au profitat de reducerile de Black Friday și au cheltuit mulți bani. Foto: Arhivă

Vânzările de Black Friday  înregistrată de o cunoscută platformă online au crescut cu 30% ca volum, deși valoarea medie a cumpărăturilor a scăzut ușor.

Românii au cheltuit, în medie, pentru o comandă, 252 de lei în ziua de 8 noiembrie 2024, potrivit datelor înregistrate în platforma SaaS de automatizare a activităților de eCommerce easySales. Suma a fost ușor redusă față de nivelul înregistrat de Black Friday 2023, când a atins 263 de lei.

Ponderea plăților online a crescut, de Black Friday 2024, la 70%, față de cele două treimi care au optat pentru această modalitate de plată în 2023.

Cea mai mare comandă de Black Friday realizată prin magazinele din platformă a depășit 47.000 de lei, dublu față de nivelul maxim înregistrat în 2024, și a constat în materiale și echipamente de construcții, printre care și un utilaj de turnat ciment.

Alte achiziții pe comanda de 47.000 de lei au fost o pompă de apă submersibilă pentru mașinile de tăiat, o mașină de tăiat gresie, faianță și alte plăci ceramice; un sistem pentru extracția prafului rezulltat din șlefuire, un vir=brator CVT cu ventuză pentru plăci ceramice, o nivelă laser 3D multilinie, o freză diamantată conică pentru rectificări în plăci ceramice și piatră, o carotă diamantată pentru gresie porțelanată și piatră, dar și un scaun ergonomic pentru  faianțori și curățenie.

image

Cele mai mari creșteri ale volumelor de comenzi au fost înregistrate de categoriile:

• Hrană și accesorii pentru animale de companie, +106,9%

• Modă și bijuterii, + 90,3%

• Electronice, +79,8%

• Alimente, produse de curățenie, +64,8%

• Piese și accesorii auto, +61,9%

• Echipamente pentru birou, +43,8%

• Echipamente sportive și pentru aer liber, +36,4%

• Casă și bucătărie, +23%

• Jocuri și jucării, +15,8%

• Produse farmaceutice, +11,6%

Comparativ cu Black Friday 2023, categoriile care au înregistrat o evoluție negativă sunt Cărți, reviste și ziare, -39,7%, și, respectiv, Artă și hobby, -26%.

Comparativ cu anul 2023, volumul de comenzi înregistrate prin platforma easySales a crescut cu 30%.

Cele mai mari vânzari sunt înregistrate în cele mai mari județe din România: București, Ilfov, Cluj, Timiș, Iași, Constanța, Brașov, Prahova, Sibiu, Dolj.

La nivel de vânzări înregistrate în alte țări, ponderea achizițiilor internaționale a crescut, de la 2% din totalul vânzărilor înregistrate în easySales, la 4,4% în acest an.

La nivel național, cea de-a 14-a ediție de Black Friday a stabilit noi recorduri, peste 647.000 de clienți au comandat 3,2 milioane de produse în valoare totală de 896 milioane de lei, în creștere de 22% față de anul trecut, cu mult peste estimările inițiale, potrivit datelor unei platforme de e-commerce.

Cei 13.200 de sellerii din Marketplace-ul eMag, care au avut oferte în eveniment, au înregistrat vânzări cu 30% mai mari față de ediția de anul trecut. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite