Prima reacție a Tarom în scandalul Blue Air
0În contextul actual legat de suspendarea zborurilor Companiei Blue Air, TAROM a făcut o serie de precizări legate de transportul pasagerilor români aflați pe aeroporturi din străinătate.

„În contextul actual legat de suspendarea zborurilor Companiei Blue Air, TAROM precizează că, deși se află într-o perioadă cu un program de zbor foarte aglomerat și un factor de încărcare care utilizează la maximum capacitatea de transport a aeronavelor, va depune toate eforturile necesare pentru a veni în întâmpinarea nevoilor cetățenilor români afectați, care se află momentan blocați pe diverse aeroporturi din străinătate.
Vom analiza cu atenție, și ca de fiecare dată, vom face eforturi intense pentru a suplimenta capacitatea de operare și a identifica soluții de introducere a unor curse speciale în acest context dificil”, a informat compania.
Tarom va primi 5 milioane de lei de la stat pentru transportul pasagerilor Blue Air
Tarom va primi de la stat 5 milioane de lei, miercuri dimineață, pentru a transporta pasagerii abandonați de Blue Air, a anunțat marți seară ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
”Pe noi ne-a preocupat, după această hotărâte a Blue Air de a bloca toate zborurile până luni, (...) în primul rând, să găsim soluţii. S-au comunicat hotărârile luate în şedinţa din această seară. Va fi o hotărâre a CNSU, pe care o vom adopta în această seară, iar mâine în şedinţa de Guvern vom aproba o hotărâre prin care vom aloca 5 milioane de lei către Ministerul Transporturilor, către TAROM, ca oamenii aflaţi în această situaţie să poată fi transportaţi cu ajutorul TAROM înapoi acasă. Vom găsi soluţii (...) Mâine la ora 10.00 vom da această hotărâre”, a declarat Sorin Grindeanu.
Ministrul Transporturilor a precizat că toţi cei afectaţi de decizia companiei Blue Air de a opri zborurile pot cere în instanţă recuperarea banilor plătiţi pe bilete.
”Avem un Regulament european care se aplică tuturor companiilor aeriene, inclusiv Blue Air, iar acest Regulament european spune că, în momentul în care sunt anulate curse, când există întârzieri foarte mari, cei care au achiziţionat biletele, pot să acţioneze compania şi să îşi recupereze banii. Acest lucru se aplică şi Blue Air. Vorbim de o companie privată, nu e vorba de Tarom sau o companie care să se afle în preocuparea statului. Preocuparea noastră este de a aduce românii în ţară, iar vizavi de această companie, care a beneficiat de ajutor din partea Guvernului României, trebuie să vedem cum funcţionează partea economică, pentru că nu poate să rămână situaţia în acest mod”, a declarat Sorin Grindeanu.