Pierderile nete ale operatorului feroviar german Deutsche Bahn au crescut de 10 ori în 2023

0
Publicat:

Operatorul feroviar german Deutsche Bahn a anunţat joi că în 2023 pierderile sale nete au crescut de peste zece ori comparativ cu 2022, în contextul investiţiilor record făcute pentru modernizarea reţelei.

foto panou calatorii feroviare Deutsche Bahn
Pierderile nete ale operatorului feroviar Deutsche Bahn au crescut de 10 ori în 2023 Foto: AFP

Pierderile nete înregistrate anul trecut de Deutsche Bahn s-au ridicat la 2,35 miliarde de euro, comparativ cu pierderi de 227 milioane de euro în 2022. De asemenea, cifra de afaceri a Deutsche Bahn a scăzut cu 13% până la aproximativ 45,2 miliarde de euro.

Compania a precizat că pierderile mari de anul trecut se datorează plăţilor în avans făcute pentru investiţiile viitoare în infrastructură, care ar urma să fie rambursate de guvernul german pe parcursul anului curent. Deutsche Bahn a investit în 2023 sume record de 7,6 miliarde de euro, din fondurile proprii, pentru repararea şi modernizarea infrastructurii feroviare din Germania.

Deutsche Bahn se aşteaptă ca veniturile la nivel de grup să crească până la aproximativ 47 de miliarde de euro în 2024, în timp ce rezultatul operaţional ar urma să redevină pozitiv, la aproximativ un miliard de euro, după pierderile de 964 milioane de euro înregistrate anul trecut. Principalele motoare de creştere vor fi ramburările pentru plăţile în avans făcute în 2023 pentru lucrări de mentenanţă, creşterea cererii pentru transportul feroviar şi reducerile de costuri, a precizat firma controlată de statul german.

Atât operatorul feroviar cât şi guvernul german au de gând să investească sume record în următorii ani pentru a moderniza şi extinde infrastructura feroviară. Însă aceste planuri presupun ample lucrări de construcţii, ceea ce este posibil să ducă la încetinirea traficului şi vor crea noi întârzieri în circulaţia trenurilor în următorii ani. 

Recent, angajații operatorului feroviar au pornit mai multe greve, cerând salarii mai mari și mai puține ore de lucru. 

În ultimele luni, au existat mai multe greve care au perturbat călătoriile a milioane de pasageri, afectând sistemul feroviar german, care este renumit pentru punctualitatea și eficiența sa.

Negocierile salariale, condițiile de muncă și efectele inflației sunt principalele motive pentru acțiunile sindicale.

Sindicatul GDL, care este o parte importantă a mecanicilor de locomotivă, a început mai multe greve în încercarea de a obține creșteri salariale substanțiale. Revendicările includ și menținerea salariilor actuale și reducerea programului de lucru la 35 de ore pe săptămână. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite