„Niciodată o marcă auto nu a suferit o astfel de cădere în dizgraţie”. Vânzările Tesla continuă să scadă pe pieţele europene
0Vânzările Tesla au continuat să scadă în luna martie pe pieţele cheie din Europa, arată datele publicate marţi, 1 aprilie. Șoferii evită vehiculele electrice produse de compania condusă de Elon Musk.

Înmatriculările de maşini noi Tesla în Franţa şi Suedia au scăzut pentru a treia lună consecutiv, contribuind la cele mai reduse vânzări trimestriale în cele două ţări începând din 2021, relatează Reuters.
„Niciodată o marcă auto nu a suferit o astfel de cădere în dizgraţie", a afirmat Quentin Willson, fondatorul FairCharge, grupul de sprijin EV din Marea Britanie, şi proprietarului unei maşini Tesla.
Elon Musk, un aliat al președintelui american Donald Trump, a stârnit controverse prin sprijinirea partidelor de extremă dreapta din Europa, ceea ce a condus și la scăderea vânzărilor Tesla. Ca răspuns la activismul său de dreapta, mașinile și reprezentanțele Tesla au devenit ținte ale vandalismului. Zeci de mașini au fost incendiate și showroom-uri au fost vopsite cu spray, inclusiv în mai multe orașe europene, precum Roma, Berlin și Stockholm.
Compania se confruntă, astfel, cu un test în următoarele luni, în condiţiile în care pregăteşte în Europa lansarea unei versiuni modernizate a SUV-ului Model Y, cea mai bine vândută maşină în regiunea scandinavă în ultimii doi ani.
În martie, înmatriculările Tesla au scăzut în ritm anual cu 36,83% în Franţa, cu 63,9% în Suedia şi cu 1% în Norvegia. În Danemarca şi în Ţările de Jos s-a înregistrat un declin de 65,6%, şi, respectiv, 61%.
De asemenea, vânzările în primul trimestru din acest an au scăzut cu 41,1% în Franţa, cu 55,3% în Suedia, cu 12,5% în Norvegia, cu 56,4% în Danemarca şi cu 49,7% în Ţările de Jos. Singurul avans în martie a fost Portugalia, unde înmatriculările Tesla au urcat cu 2%, dar în primul trimestru din acest an au scăzut cu 26%, chiar dacă pe piaţă a crescut numărul de vehiculele electrice vândute.
„Cifrele slabe ale Tesla în Europa sunt rezultatul unei combinații de factori. Compania nu a mai dezvoltat modele care să fie competitive din punct de vedere al preţurilor. În plus, implicarea în politica din SUA a directorului general este respinsă de mulţi consumatori", a apreciat Ben Nelmes, de la compania New AutoMotive.