Musk a antrenat Twitter într-o cursă nebună ce i-ar putea atrage falimentul

0
0

Devenit de puțin timp proprietarul Twitter, Elon Musk a dezlănțuit deja haosul asupra companiei riscând să antreneze platforma în procese și să determine intervenția organismelor de reglementare, arată experți citați de The Guardian. Totodată, falimentul nu poate fi exclus, a avertizat însuși noul CEO al companiei.

Musk a dezlănțuit un adevărat haos la Twitter spun experții Foto Shutterstock
Musk a dezlănțuit un adevărat haos la Twitter spun experții Foto Shutterstock

„Vă rog să luați aminte că Twitter va face multe lucruri prostești în lunile următoare”. Vom păstra ce merge și schimbăm ce nu merge”, a avertizat Musk.

Experții spun că acest stil dezordonat de management al unei companii de nivelul Twitter este fără precedent și creează un „haos absolut”, de aceea Musk ar putea avea o mulțime de probleme de ordin juridic.

Musk s-a mai confruntat cu procese din pricina stilului său de management - atât la Space X, cât și la Tesla sau firma de interfață om-mașină Neuralink.

De altfel, Musk este în prezent chemat în judecată de investitorii Tesla care îl acuză că și-a atribuit un salariu mai mare decât i s-ar cuvenit pentru munca depusă. Totodată, mii de angajați ai Twitter concediați recent fără preaviz sau nemulțumiți de salariile compensatorii, i-ar putea intenta proces.

„Musk se va confrunta cu procese după procese”, apreciază Anat Alon-Beck, profesor de drept la Universitatea Case Western Reserve din Ohio, cea care a observat că Musk procedează fără niciun plan și cumva cineva trebuie să preia rolul „adultului responsabil” în locul antreprenorului american.

Amenzi din partea autorităților de reglementare

În afară de litigiile demarate de investitori și angajați, acțiunile lui Musk la Twitter ar putea fi investigate de organismele de reglementare pentru încălcări ale dispozițiilor lor.

Presa americană a relatat că Musk ar putea ajunge în vizorul Comisiei Federale de Comerț (FTC) din cauza unui decret din luna mai ce obligă Twitter să efectueze revizii ale consimțământului înainte de a aduce modificări produselor companiei.

După ce un avocat al companiei a avertizat că Twitter riscă amenzi de miliarde de dolari, FTC a transmis că „urmărește cu profundă îngrijorare evoluțiile de la Twitter”.

„Niciun director general sau companie nu este mai presus de lege, iar companiile trebuie să respecte decretele noastre de consimțământ", a declarat agenția într-un comunicat. „Ordinul nostru revizuit ne oferă noi instrumente pentru a asigura conformitatea, iar noi suntem pregătiți să le folosim."

Între timp, Twitter se confruntă cu un exod al companiilor care făceau publicitate pe platformă, firme precum General Motors anunțând că își suspendă pe termen nedefinit campaniile din pricina preocupărilor legate de stabilitatea platformei după ce a fost cumpărată de Musk.

Twitter depinde de publicitate pentru a subzista, de aceea nu este deloc o strategie bună să alienezi secțiuni largi ale bazei de utilizatori, spune John P Wihbey, profesor de inovație și tehnologie media la Northeastern University.

Companii precum Tesla sau SpaceX sunt mai dependente de hardware decât de ceea ce spune publicul", a spus Wihbey. "Dar aceasta este o afacere în care agenții de publicitate pot renunța cu ușurință, așa că nu este deosebit de înțelept să creezi confuzie și să înstrăinezi secțiuni largi din baza de utilizatori".

Faliment

De altfel, Musk a avertizat încă din primele zile că Twitter are pierderi de peste patru milioane de dolari pe zi și în aceste circumstanțe „falimentul nu este exclus”.

Stilul dezordonat de management s-ar putea întoarce împotriva lui Musk la Twitter, avertizează și Raj Shah, analist principal pentru telecomunicații, media și tehnologie la compania de consultanță în domeniul transformării digitale Publicis Sapient.

„Experiența lui Musk de a conduce companii cu o atitudine de genul <<am în minte imaginea de ansamblu și ne vom da seama cum să ajungem acolo pe parcurs>> nu este una care să se transpună eficient pe o platformă importantă de informații și publicitate, unde milioane de oameni depind de disponibilitatea, stabilitatea și fiabilitatea tehnologiei și a conținutului", a spus el.

"Este timpul să lăsăm deoparte orgoliul de showman nonconformist și să elaborăm o strategie pe termen scurt, mediu și lung", a adăugat Shah.

Economie


Ultimele știri
Cele mai citite

Partenerii noștri