Metro se separă în două companii, pentru a-şi creşte valoarea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Retailerul german, prezent şi în România cu 32 de magazine, intenţionează să se separe în două companii distincte, listate la bursă: una centrată pe comercializarea alimentelor şi alta pe produse electronice, cu perspective mai bune de dezvoltare, decât în formula actuală.

Separarea va avea loc la mijlocul anului viitor şi este susţinută de principalii acţionari ai companiei, conform unui anunţ făcut miercuri, transmite Bloomberg.

Hipermarketurile Real şi magazinele Cash&Carry pentru alimente se vor despărţi de lanţurile de magazine specializate în vînzarea de electronice, Media Markt şi Saturn.

Imadiat după anunţ, acţiunile Metro au urcat cu 10% la Bursa din Frankfurt, ridicând valoarea de piaţă la 8,8 miliarde de euro.

Separarea va putea fi următorul capitol în evoluţia retailerului german, care în ultimii patru ani şi-a simplificat portofoliul de deţineri din Grecia, Turcia, Vietnam şi România, culminând cu vânzarea de anul trecut a lanţului de magazine Kaufhof.

„Acesta este următorul pasul logic pentru transformarea Metro”, a declarat preşedintele companiei Olaf Koch în faţa jurnaliştilor.

Separarea în două entităţi va permite investitorilor să aleagă unde vor să-şi plaseze banii, în magazinele de electronice sau în cele alimentare. „Nu-i mai forţăm pe acţionari să mai deţină o combinaţie a celor două activităţi”, a adăgat şeful Metro.

Koch, care este în funcţie din 2012, va prelua unităţile pentru vânzarea alimentelor şi bunuri de larg consum. Partea de electronice, care reprezintă 37% din volumul vânzărilor şi 30% din profit, va fi condusă de actualul şef al acestei divizii, Pieter Haas.

Metro Group este una dintre cele mai mari şi mai extinse companii de retail din lume cu 2.050 de magazinei în Europa, Rusia şi Asia şi peste 220.000 de angajaţi la nivel global. Divizia Metro Cash & Carry s-a lansat oficial în România în luna octombrie 1996, când a deschis primul magazin din Bucureşti. Astăzi, reţeaua numără 32 de magazine în 24 de oraşe, după ce în 2013 a vândut lanţul Real din România către Auchan.

Economie



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite