Magazinele Brico Depot au fost vândute. Tranzacția a fost aprobată de Consiliul Concurenței
0Cele 32 de magazine Brico Depot din toată țara au fost vândute unui cunoscut retailer românesc, tranzacția fiind aprobată de Consiliul Concurenței.

Consiliul Concurenței a autorizat tranzacția prin care Altex România S.R.L. intenționează să preia Bricostore România S.A.
Altex Romania S.R.L., parte din Grupul Altex, are ca obiect principal de activitate comerţul cu amănuntul al articolelor şi aparatelor electrocasnice, prin magazinele specializate, fizice, Altex și MediaGalaxy și prin cele online altex.ro și mediagalaxy.ro. Compania face
Bricostore Romania S.A. este activă pe piața comercializării cu amănuntul de produse destinate proiectelor de tip do-it-yourself (DIY) din următoarele categorii: sanitare și depozitare, construcții, electrice, instalații, încălzire și răcire, bucătărie, produse pentru amenajări, unelte, plăci ceramice și parchet, decorațiuni. Compania are 32 de magazine la nivel național.
Anterior operațiunii, compania Brico Depot era deținută de Kingfisher Group Ltd, care controlează la nivel mondial rețele de magazine specializate DIY.
În urma analizei, Consiliul Concurenţei a constatat că această tranzacție nu ridică obstacole semnificative în calea concurenţei efective pe piaţa romȃnească sau pe o parte substanţială a acesteia și că nu există îndoieli serioase privind compatibilitatea sa cu un mediu concurenţial normal.
În decembrie 2024, Kingfisher, proprietarul magazinelor Brico Depot, a anunțat vânzarea Brico Dépôt România, unul dintre liderii pieței locale de bricolaj și amenajări pentru locuințe, pentru o valoare a companiei de 70 milioane EUR (echivalentul a 58 milioane GBP).
Brico Dépôt România este un jucător important pe piața locală de bricolaj încă din 2013, când Kingfisher a intrat în țară prin achiziția Bricostore. În cei 11 ani de activitate, compania a trecut prin transformări semnificative, susținute de investiții strategice și o atenție constantă la nevoile clienților.
În 2017, prin integrarea Praktiker, compania și-a extins considerabil prezența, consolidând poziția sa în România.
Altex este lider pe piața de retail din România, cu peste 130 de magazine la nivel național. În cele peste trei decenii de la înființare, Altex s-a transformat dintr-un business local de import de televizoare în liderul pieței de produse electronice, electrocasnice, IT&C și multimedia din România. De la bun început, Altex s-a angajat să ofere produse de înaltă calitate, adaptate nevoilor consumatorilor și să ofere soluții de finanțare accesibile. Spre deosebire de alte magazine online sau offline, serviciul „2X Diferența” garantează clienților cel mai mic preț din România. De-a lungul timpului, Altex și-a extins nu doar gama de produse, ci și serviciile. Pentru a sprijini clienții în accesarea finanțării, Altex a înființat Credex, o companie de credit de consum care oferă soluții optime de finanțare cu dobânzi scăzute pentru achizițiile efectuate atât online, cât și în rețeaua sa națională de magazine.