Un nou pas înapoi pentru Autostrada Sibiu-Piteşti

Un nou pas înapoi pentru Autostrada Sibiu-Piteşti

Autostrada Sibiu-Piteşti face un nou pas înapoi, după ce miercuri s-a anulat licitaţia pentru forajele geotehnice suplimentare de pe secţiunile montane dintre Boiţa şi Tigveni, anunţă Asociaţia Pro Infrastructură.

Asociaţia afirmă că a anticipat încă de la lansarea acestei licitaţii că va avea loc anularea ei şi spune că „Autostrada Sibiu-Piteşti face un nou pas înapoi din cauza incompetenţei «profesioniştilor» din Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere şi Ministerul Transporturilor România”.

Asociaţia face şi un scurt istoric al acestui tronson. Mai precis, în 2008 „se finalizează un studiu de fezabilitate lacunar, se pune la sertar şi este urmat în 2012 de licitaţia de revizuire a acestuia care însă este anulată în 2013”.

Tot în 2013, experţii europeni (JASPERS/Halcrow) analizează documentaţia din 2008 şi concluzionează că sunt necesare, printre altele, investigaţii geotehnice mult mai detaliate care să radiografieze în profunzime zonele dificile prin care va trece autostrada.

În 2014 se lansează a doua oară licitaţia de revizuire a studiului de fezabilitate, se semnează contractul în 2015, însă este reziliat în 2017 fără ca proiectantul să livreze studiile geotehnice pe Secţiunile critice 2 şi 3.

În 15 martie 2019, CNAIR dă drumul licitaţiei pentru aceste foraje geotehnice, dar a fost anulată miercuri din lipsă de ofertanţi.

„Încă din luna martie, vă explicam că suma estimată de CNAIR (sub un milion de euro) nu acoperă nici 10% din preţul corect, conform experţilor europeni şi români pe care i-am consultat. Vorbim de 70 km de autostradă montană, cu falii geologice, alunecări de teren şi acces extrem de greu. Era mai mult decât evident pentru orice specialist că un ofertant responsabil nu ar fi participat în asemenea condiţii”, atrage atenţia Pro Infrastructură, care susţine că „se împlinesc 10 ani de incompetenţă crasă, promisiuni deşarte şi fugă de răspundere”.

Asociaţia cere demisia Directorului General CNAIR Narcis Neaga şi a ministrului Transporturilor Răzvan Cuc şi numirea în locul lor a unor oameni capabili să implementeze proiectele majore de infrastructură rutieră.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: