Încă un efect al accizei suplimentare pe carburanţi: şoferii vor să mărească tarifele de transport cu 15%

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Şoferii vor să scumpească atât transporturile de marfă, cât şi de călători
Şoferii vor să scumpească atât transporturile de marfă, cât şi de călători

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România - UNTRR - preconizează creşterea cu cel puţin 15% a tarifelor practicate de către operatorii de transport ca urmare a adoptării, săptămâna trecută, a Hotărârii de Guvern prin care s-au stabilit condiţiile, procedura şi termenele de restituire parţială a accizei suplimentare către operatorii de transport rutier licenţiaţi.

Transportatorii vor fi obligaţi să majoreze tarifele cu 15% pentru a recupera pierderile provocate de acciza nerecuperabilă, majorare pe care au amânat-o în aşteptarea returnării accizei suplimentare“, se arată într-un comunicat al UNTRR.

Reamintim că, în urma introducerii accizei suplimentare, de la 1 iulie 2014, carburanţii s-au scumpit cu 7%.

Motivul majorării: excluderea firmelor aflate în dificultate

UNTRR a atras atenţia că excluderea din schema de rambursare a operatorilor economici care se află in procedură de executare silită, faliment, reorganizare judiciară, dizolvare, închidere operaţională sau lichidare şi adoptarea termenului de 2 luni pentru aprobarea cererilor de rambursare, vor conduce la majorarea tarifelor operatorilor de transport.

Consecinţa firească a adoptării Hotărârii de Guvern în această formă este faptul că operatorii de transport rutier sunt obligaţi să alimenteze în afara graniţelor ţării şi să îşi echipeze vehiculele cu rezervoare cu o capacitate din ce în ce mai mare“, arată Uniunea Transportatorilor.

„Bugetul nu a câştigat nimic“

Mai mult decât atât, dacă până anul acesta transportatorii internaţionali reveneau în ţară cu rezervorul gol, acum alimentează cât se poate de mult în străinătate, acolo unde preţul carburanţilor este mult mai mic decât în România.

Este firesc şi natural ca, dacă firmele au identificat un carburant mai ieftin în ţările vecine, să meargă şi să alimenteze de acolo. În această perioadă, nu consumul a scăzut, ci vânzările interne de carburanţi.
Iar dacă mai mult de 13%-15% din aceste vânzări s-au mutat afară, atunci bugetul nu a câştigat nimic din acciza suplimentară. Institutul Naţional de Statistică – INS a arătat că în aprilie vânzările din România au scăzut cu 18,7%
“, arată Uniunea.

UNTRR este o organizaţie profesională şi patronală, principalul reprezentant al transportatorilor din România şi principalul partener de dialog social pe ramura transporturi rutiere.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite