IKEA cere clienţilor să aducă înapoi în magazin un produs care poate pune în pericol copiii. Aceştia vor primi banii înapoi
0
Retailerul IKEA, care deţine în România magazinul din zona Băneasa din Bucureşti, le solicită clienţilor care au cumpărat bariere de siguranţă Patrull să înceteze imediat să le mai folosească şi să le aducă înapoi în magazin unde vor primi înapoi suma integrală pe care au plătit-o pentru produs, chiar dacă nu mai au bonul de cumpărături.
IKEA precizează că în România au fost vândute aproximativ 10.000 de produse care fac obiectul rechemării. Pe plan mondial, IKEA a vândut peste 2,8 milioane de bariere care fac obiectul rechemării.
Retailerul suedez de mobilier şi decoraţiuni IKEA recheamă produsele menţionate după ce a primit sesizări în legătură cu barierele Patrull care se pot deschide pe neaşteptate şi pot permite căderea copiilor pe scări. „Deşi au trecut testele pentru standardele în vigoare, în urma unei investigaţii realizate de un laborator extern, s-a observat că sistemul de închidere al barierelor de siguranţă nu funcţionează întotdeauna corect şi poate fi riscant pentru copiii mici“, se arată într-un comunicat al companiei.
IKEA a realizat o investigaţie care a arătat că, odată ce bariera a fost deschisă, există situaţii în care mecanismul de fixare nu revine la poziţia corectă de închidere. În acest fel, produsul nu-şi mai îndeplineşte rolul de protecţie şi poate permite tocmai producerea incidentelor pe care ar trebui să le prevină, au constatat reprezentanţii companiei.
„De fiecare dată când primim un indiciu legat de un posibil risc de siguranţă legat de un produs, luăm măsuri. Nu putem accepta posibilitatea de accidentare în timpul jocului şi, ca măsură imediată de precauţie, retragem barierele de siguranţă Patrull“, a afirmat Maria Thörn, un manager din cadrul IKEA.