Guvernul aprobă indicatorii pentru Autostrada Litoralului: „Alternativa Techirghiol”

0
Publicat:

Guvernul ar urma să aprobe în ședința de joi indicatorii tehnico-economici pentru Autostrada Litoralului, „Alternativa Techirhiol”, care va avea o lungime de 30 de kilometri.

foto planuri autostrada Litoralului, „Alternativa Techirghiol”
Guvernul aprobă indicatorii pentru Autostrada Litoralului: „Alternativa Techirghiol”

Costul estimat al lucrărilor de construcție pentru Autostrada Litoralului ar urma să ajungă la până la 5 miliarde de lei. Studiul de Feazabilitate și Proiectul Tehnic au fost finalizate de compania Consitrans, iar documentația tehnicî a fost predată la finele anului trecut.

Durata de execuție a lucrărilor este estimată la aproximativ 3 ani, iar pe traseu ar urma să fie construite circa 30 de structuri, poduri și pasaje. Podul peste Canalul Dunăre Marea Neagră ar urma, de asemenea, să aibă o lungime de 330 de metri.

„Autostrada are o lungime de 30,590 km și presupune realizarea unui nou pod peste canalul Dunăre – Marea Neagră. Traseul acestei variante asigură pe deplin scopul investiției, reprezentând o alternativă rutieră ce permite evitarea în totalitate a localităților, realizându-se, în final, prin preluarea traficului de tranzit, o îmbunătățire majoră a capacităților de circulație ale sectoarelor de drum existente, a rețelei stradale din localitățile tranzitate de către DN 39 și, parțial, DN 38 și degrevarea podurilor existente peste canalul Dunăre – Marea Neagră. În cadrul acestei variante de traseu, a fost propusă realizarea unui drum de legatură care să unească „Alternativa Techirghiol” cu pasajul existent peste DN 39 (debușare DN 39A în DN 39), prin realizarea unui nou pasaj, în vederea preluării traficului înscris pe ambele sensuri ale direcției Port (Ro-Ro) – Mangalia. Această legătură ar permite evitarea de către toate volumele de trafic a tranzitului localităților dispuse pe DN 39, între Agigea și 23 August (inclusiv) și DN 38 (Agigea și Techirghiol). Alternativa Techirghiol ocolește localitățile Techirghiol, Eforie Nord, Eforie Sud, lacul Techirghiol, Tuzla și 23 August”, arată Proiectul Hotărâre de Guvern pentru aprobarea indicatorilor tehnico -economici.

Cum va arată noua autostradă

,,Acest nou drum va fi construit la nivel de autostradă și va avea:

–30,59 km lungime traseu

–2 benzi de circulație pe sens

–31 structuri (poduri, pasaje, viaducte), inclusiv realizarea unui nou pod peste Canalul Dunăre – Marea Neagră

– spații de servicii (stânga/dreapta)

–parcări (stânga/dreapta)

–Centru de Întreținere și Coordonare

–5 noduri rutiere:

1) Nod rutier Cumpăna (km 2+600)

2) Nod rutier între Alternativa Techirghiol și drumul de legătură (km 5+960)

3) Nod rutier conexiune între drumul de legătură și pasajul DN39A – DN39 (km 5+960)

4) Nod rutier DN38 (km 11+000)

5) Nod rutier 23 August (km 30+220)

Scopul realizării acestui drum de mare viteză constă în construcția unei legături noi și rapide între Autostrada de Centură a Constanței A 4, din zona localității Cumpăna și comuna 23 August, la intersecția cu DN39B, scurtând astfel timpul de deplasare prin creșterea vitezei de călătorie. Valoarea totală a proiectului este de 1,15 miliarde de euro cu TVA, asigurată din fonduri externe nerambursabile”, a declarat secretarul de stat Ionel Scrioșteanu.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite