Gruia Stoica câştigă încă o licitaţie pentru preluarea unui transportator feroviar. Grampet şi-a adjudecat operatorul de stat din Croaţia

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Grupul Grampet, deţinut de omul de afaceri Gruia Stoica, a fost desemnat câştigător al licitaţiei pentru preluarea operatorului de stat de transport feroviar de marfă din Croaţia. Asta după ce, în urmă cu o lună, Grup Feroviar Român, parte a grupului Grampet, a câştigat licitaţia pentru preluarea a 51% din CFR Marfă.

Tranzacţia a vizat preluarea a 75% din acţiuni pentru un preţ total de 60 de milioane de euro, jumătate din bani fiind pentru acoperirea unor garanţii de stat, 20 de milioane de euro pentru investiţii şi 10 milioane de euro capital de lucru, au anunţat astăzi reprezentanţii Grampet.

"În plus, rămânem în pole-position în competiţia pentru privatizarea operatorului feroviar de stat din Bulgaria, BDZ Cargo, unde aşteptăm continuarea privatizării după aşezarea situaţiei politice", a spus Gruia Stoica.

În luna iunie Stoica a anunţat că urmează să depună oferte pentru privatizarea companiilor feroviare de transport marfă din Bulgaria şi Croaţia, BDZ Cargo şi HZ Cargo, cu afaceri cumulate de 250 milioane euro şi un număr total de 10.000 de angajaţi.

Tot în iunie, agenţia bulgară pentru privatizare şi control post-privatizare a decis însă să anuleze procedura de privatizare a diviziei de marfă a BDZ. Decizia agenţiei a fost luată în colaborare cu Ministerul bulgar al Transporturilor, potrivit Novinite.

GFR, parte a grupului Grampet, a câştigat şi licitaţia pentru privatizarea CFR Marfă, oferind un preţ de 202 milioane euro pentru pachetul de 51% din acţiuni şi asumându-şi investiţii de 900 milioane lei plus 1,5 milioane euro investiţii de mediu.


   Vă recomandăm: 

GFR şi-a adjudecat CFR Marfă. Plăteşte 202 milioane de euro în 60 de zile şi investeşte 200 de milioane de euro plus 1,5 milioane de euro investiţii de mediu. După lungi negocieri la Ministerul Transporturilor, Grup Feroviar Român (GFR) a renunţat la condiţia impusă, plata eşalonată, şi a fost declarată câştigătorul licitaţiei pentru preluarea a 51% din CFR Marfă. Relu Fenechiu, ministrul Transporturilor, a declarat că preţul oferit de GFR este de 202 milioane de euro, sumă pe care o va plăti în termen de 60 de zile, şi compania se angajeajă să investească alte 200 de milioane de euro.

Cine este Gruia Stoica, câştigătorul CFR Marfă. De la afacerist în satul de romi Toflea la vânzător de dălţi şi operator feroviar. Acum, „regele vagoanelor“. Gruia Stoica (45 de ani), proprietarul Grup Feroviar Român (GFR), companie care a câştigat licitaţia pentru preluarea a 51% din CFR Marfă, s-a născut în comuna Toflea, judeţul Galaţi. El a reuşit să-şi clădească un business solid în industria căilor ferate atât pe piaţa internă, cât şi pe cea externă şi să ajungă la o avere de sute de milioane de euro.

Cum a rămas Gruia Stoica singur în cursa pentru CFR Marfă. GFR află joi dacă a câştigat licitaţia pentre preluarea transportatorului feroviar de stat. Joi urmează să fie anunţat câştigătorul licitaţiei pentru CFR Marfă. Grup Feroviar Român (GFR), companie deţinută de Gruia Stoica, este singura care a depus oferta de preluare, după ce asocierea Transferoviar-Donau Finanz s-a retras, iar americanii de la OmniTRAX au fost eliminaţi în faza de precalificare.

Gruia Stoica, GFR: „Avem suma minimă de 180 de milioane de euro pentru CFR Marfă, din fonduri proprii şi bancare“. Grup Feroviar Român deţine suma minimă de 180 de milioane de euro pentru preluarea CFR Marfă, din surse proprii şi bancare, iar pentru participarea la privatizare a primit scrisori de bonitate şi garanţie de la Raiffeisen Bank Austria, a declarat Gruia Stoica, proprietarul companiei.

EXCLUSIV Transferoviar s-a retras din cursa pentru CFR Marfă pentru că nu a obţinut de la Raiffeisen Bank garanţia de 10 milioane de euro solicitată. Asocierea formată din firma Transferoviar, deţinută de Călin Mitică, şi fondul de investiţii austriac Donau Finanz s-au retras din cursa pentru preluarea CFR Marfă întrucât nu a obţinut scrisoarea de garanţie în valoare de 10 milioane de euro pe care o solicitase de la Raiffeisen Bank. Garanţia de participare trebuia depusă până astăzi, la ora 12.00, la Ministerul Transporturilor, fiind condiţie obligatorie în procesul de privatizare.

Cum trebuie să arate investitorul strategic pe care îl caută statul. Ca să-i evite pe cei care taie fabricile României la fier vechi şi le transformă în malluri, autorităţile au introdus în criteriile de privatizare sintagma „investitor strategic“. „Adevărul“ vă prezintă caracteristicile obligatorii ale acestuia.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite