Fenomenul detergenților contrafăcuți ia amploare și invadează piața de produse din România

0
Publicat:

Fenomenul detergentului contrafăcut, dar și a altor produse falsificate, poate lua amploare în România, deoarece nu există verificări amănunțite ale autenticității și calității mărfurilor.

colaj foto detergenți pentru haine
Fenomenul detergenților contrafăcuți ia amploare în România Foto: Shutterstock

Producătorii români sugerează ca autoritățile statului să ia măsuri serioase, cum ar fi verificarea mai amănunțită a introducerii produselor în țară și a vânzărilor online, dar mai ales interzicerea vânzării produselor sub alt ambalaj decât cel al producătorilor, care ar reduce semnificativ numărul de produse contrafăcute, susține producătorul român de detergeți Bozo.

Cazul recent, de la Mureș, unde au produs detergent contrafăcut este doar un exemplu, un caz singular ieșit la suprafață, însă pot exista sau apărea în continuare cazuri de produse falsificate. Momentan nu sunt luate măsuri aspre care să stopeze acest fenomen. O soluție simplă și care ar reduce semnificativ numărul de potențiale cazuri și de produse contrafăcute este interzicerea reambalării produselor pentru vânzare. Din acest motiv, multe produse contrafăcute ajung chiar pe raft în magazine, sub mărci cunoscute publicului, nu sunt doar vândute online sau ilegal sub diverse forme. Ar trebui o verificare mai amănunțită a intrării produselor în țară, a autenticității detergenților și a ambalării acestora. Până nu se iau măsuri stricte, fenomenul detergentului contrafăcut ia amploare și ‘murdărește’ România cu practici ilicite, dăunătoare tuturor: statului, producătorilor și vânzătorilor corecți, dar mai ales consumatorilor”, declară Gili Boruz, fondatorul companiei Bozo, unul dintre principalii producători de detergenți din România.

Producătorul de detergenți și alte produse de igienizare mai subliniază și faptul că  de regulă sunt vândute produse contrafăcute sub mărci cunoscute publicului larg, în unele cazuri din categoria premium. Astfel, produsele contrafăcute au două avantaje majore în fața produselor românești: numele brandului și prețul mic.

„Prin vânzarea de produse contrafăcute sunt aduse daune majore, statului prin evaziune fiscală, consumatorilor prin afectarea sănătății și comercianților cinstiți prin concurență neloială. De regulă, detergenții contrafăcuți sunt vânduți la preț mic, mult sub media pieței, pentru a scăpa repede de marfa produsă ilegal. În acest context, ca producător și comerciant care funcționează legal și plătește impozite și taxe la stat, este aproape imposibil să supraviețuiești într-o piață îmbâcsită de produse de marcă contrafăcute”, punctează Gili Boruz.

Astfel, în fața creșterii alarmante a fenomenului detergenților contrafăcuți și pentru a proteja consumatorii împotriva riscurilor asociate acestora, antreprenorul le propune autorităților să ia măsuri urgente pentru a interzice reambalarea detergenților în alte ambalaje decât cele originale, furnizate de producători autorizați.

„Suntem pregătiți să colaborăm strâns cu autoritățile în vederea implementării acestei măsuri și să contribuim la promovarea unui mediu de consum sigur și transparent pentru toți consumatorii. De asemenea, încurajăm consumatorii români să cumpere și să consume produse din surse autorizate și de la producători locali autorizați care în cele mai multe cazuri oferă produse de o calitate mult mai ridicată decât multe produse aduse din alte țări. Reambalarea detergenților este o practică periculoasă și adesea folosită de către producătorii de detergenți contrafăcuți pentru a-i înșela pe consumatori. Utilizează rețete similare sau identice cu cele ale brandurilor de încredere, inducând astfel în eroare consumatorii și punându-le sănătatea și siguranța în pericol”, a mai menționat fondatorul companiei de detergenți.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite