Emirates sfătuiește Rolls-Royce să se întoarcă la elementele de bază și să pună produsele pe primul loc

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Șeful companiei Emirates din Dubai a îndemnat Rolls-Royce să se întoarcă „la elementele de bază” și să se concentreze pe performanța motoarelor sale.

foto logo rolls royce
Emirate sfătuiește Rolls-Royce să se întoace la elementele de bază

Acțiunile producătorului de motoare au crescut după ce directorul general Tufan Erginbilgic a dezvăluit marți o strategie de relansare a situației sale, care include o creștere puternică a marjelor de profit și „prețuri orientate spre valoare”, sugerând facturi mai mari pentru întreținere, transmite Reuters.

Dar președintele Emirates Airline, Tim Clark, care a criticat Rolls-Royce în legătură cu prețurile și cu performanța celui mai mare motor al său la Salonul Aeronautic de la Dubai din această lună, nu a părut să fie afectat de planurile care se bazează pe creșterea bruscă a marjelor de profit pentru motoare civile la 15-17%.

Dacă ai un motor... care nu funcționează așa cum ar trebui, costurile tale vor crește. Dar capacitatea ta de a extrage valoare de la client va scădea pur și simplu pentru că clientul nu va accepta neperformanța”, a declarat el pentru Reuters, referindu-se la costurile suportate de producătorii de motoare din cauza contractelor de service pe oră de zbor.

Este o înțelegere foarte clară de grădiniță a cauzei și efectului. Să-ți faci produsul corect, să-l proiectezi în funcție de ceea ce dorește clientul, să-i oferi acel nivel ridicat de fiabilitate. Și da, în mod paradoxal, poți extrage mai multă valoare pentru banii tăi în ceea ce privește investiția ta”.

La salonul aeronautic din această lună, Clark a exclus un acord imediat pentru cumpărarea de avioane Airbus A350-1000, cel mai mare dintre cele două modele, dând vina pe o dispută cu Rolls privind durabilitatea mai slabă decât se aștepta a motoarelor sale, la care se adaugă presiunea pentru prețuri de întreținere mai mari.

Am spus, băieți, trebuie să vă întoarceți la elementele de bază. Proiectați motoare care să corespundă cerințelor clienților”, își amintește Clark că i-a spus producătorului de motoare în timpul negocierilor, care în cele din urmă au dus la o comandă suplimentară pentru modelul mai mic A350-900.

Eram pregătiți pentru -1000. Nici nu aveți idee câtă muncă am cheltuit pentru interiorul acestor avioane”, a declarat Clark, adăugând că impasul cu privire la motoare a „deschis ușa” pentru revigorarea Boeing 777-8 ca variantă pentru pasageri, dar și ca avion cargo.

Rolls-Royce nu a făcut alte comentarii în afara prezentării de marți pentru investitori. Airbus a refuzat să comenteze.

Rolls a recunoscut că timpul de nefuncționare al motorului XWB-97 este mai mare decât se aștepta, dar a negat sugestiile lui Clark că nivelul de performanță echivalează cu faptul că este „defect”.

Clark a declarat că ideea de a comanda A350-1000 „nu a fost scoasă din discuție”, dar a adăugat că aceasta depinde de progresele înregistrate în ceea ce privește timpii de indisponibilitate, menționând că Rolls intenționează să introducă unele modificări moștenite din cercetările sale privind tehnologia motoarelor Ultrafan la sfârșitul anului 2025 sau în 2026.

„Aș spune să vă puneți motoarele la punct .... Vă promit: veniți cu un motor bun și vom discuta serios cu dumneavoastră despre un fel de costuri de întreținere care să vă ofere tipul de randament pe care îl căutați fără a fi prea zgârciți”.

Erginbilgic a declarat marți că problema de durabilitate este specifică motorului XWB-97 folosit pe A350-1000 și doar în condiții climatice dificile. El a precizat că Rolls lucrează cu Airbus „pentru a îmbunătăți acel motor la un nivel înalt”.

Disputa dintre Emirates și Rolls a scos la iveală o luptă strânsă între eficiența combustibilului și „timpul petrecut în zbor” sau durabilitatea motoarelor, care adesea trebuie să fie contrabalansate una față de cealaltă pe planșa de proiectare, în special pentru climatele calde.

Producătorii de motoare doresc să fie recompensați mai mult pentru investițiile lor în tehnologii de ultimă oră, având în vedere valoarea economiilor de combustibil și a emisiilor mai mici pe care le oferă companiilor aeriene la fiecare kilometru de zbor.

Companiile aeriene spun că suportă cea mai mare parte a perturbărilor și a prejudiciilor aduse reputației atunci când aeronavele se confruntă cu reparații neplanificate și trebuie să facă acest lucru cu marje de profit mult mai mici.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite