Ecosistemul FinTech din România a crescut rapid. Câte întreprinderi au fost înființate după 2018

0
Publicat:

Ecosistemul FinTech din România a crescut rapid în ultimii ani, se arată într-o analiză a Academiei de Studii Economice din București (ASE). Potrivit sursei citate, mai mult de jumătate dintre întreprinderi sunt înființate după 2018.

Ecosistemul FinTech din România este încă redus, Foto: Shutterstock
Ecosistemul FinTech din România este încă redus, Foto: Shutterstock

Bucharest Business School (Academia de Studii Economice din București), în parteneriat cu Asociația Fintech din România (ROFINTECH), lansează, vineri, primul raport care analizează ecosistemul fintech din România într-un mod cuprinzător.

,,Fintech Romania Report” urmărește să ofere o imagine de ansamblu a schimbărilor actuale care afectează sectorul FinTech din România, precum și a principalelor caracteristici și provocări ale acestuia.

Concret, echipa de cercetători a efectuat un sodaj în rândul companiilor fintech din România, ulterior completând rezultatele analizei cu cercetări documentare, precum și cu informații colectate prin interviuri.

Conform autorilor analizei, ecosistemul FinTech din România este încă redus, dar a crescut rapid în ultimii ani, cu mai mult de jumătate dintre întreprinderi înființate după 2018.

Sursa citată menţionează că, în 2022, tipurile principale de companii din domeniu sunt furnizorii de tehnologie (21,82%), cei ce gestionează plățile și împrumuturile digitale (fiecare cu câte 18,8%) și companiile RegTech (10,91%).

Ecosistemul cuprinde Asociația Fintech din România, RoFintech, care conține 22 de întreprinderi. În timp ce numărul total de angajați ai companiilor care au participat la studiu este de 397, numărul mediu de angajați pe companie este de aproape 20, cu un minim de 1 angajat și un maxim de 100.

Raportul relevă că industria este extrem de concentrată în ceea ce privește cifra de afaceri, peste 75% din veniturile din 2021 provenind de la FinTech-urile de plăți digitale - plăți mobile, transferuri de bani, emitenți de monedă electronică, puncte de acces și alte servicii legate de plăți. Companiile care furnizează identificare digitală (securitate biometrică, ,,know your customer” - KYC, protecție împotriva fraudei) reprezintă mai puțin de 8% din piață.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite