Drumul Expres DX12 Craiova – Piteşti: Pe tronsoanele II şi III se lucrează „în forţă” cu peste 2.100 de muncitori şi 720 de utilaje

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook Ionel Scriosteanu
Foto: Facebook Ionel Scriosteanu

Secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu a transmis că pe tronsoanele II şi III ale Drumului Expres Craiova Piteşti se lucrează „în forţă” cu peste 2100 de muncitori şi 720 de utilaje.

„Se lucrează în forţă pe tronsoanele II şi III ale Drumului Expres Craiova Piteşti, cu peste 2100 de oameni şi 720 de utilaje.

Încă de la începutul mandatului, de aproape 2 ani, Drumul Expres Craiova-Piteşti este printre priorităţile mele. Am permanent o comunicare deschisă cu antreprenorul şi CNAIR, iar atunci când au apărut probleme am avut grijă să le rezolvăm rapid şi eficient. 

Sâmbătă am fost din nou la faţa locului, împreună cu directorul CNAIR, Cristian Pistol, şi ne-am întâlnit cu reprezentanţii constructorului, care ne-au prezentat situaţia la zi a lucrărilor. Peste 90% din Tronsonul II al Drumului Expres Craiova – Piteşti este realizat.”, a transmis oficialul pe pagina sa de Facebook.

Potrivit acestuia, dacă vremea va ajuta, foarte curând românii vor putea circula pe primii kilometri de drum expres din România.

Secretarul de stat a oferit şi câteva detalii despre stadiul lucrărilor pe fiecare lot al tronsonului II din drumul expres.

Lotul 1:

- Se lucrează la aşternerea mixturilor asfaltice

- Se fac lucrări hidrotehnice

- Pe viaductul peste Olteţ, se montează tablierul pe ultima deschidere a viaductului, se lucrează la armarea şi turnarea plăcii de supra-betonare, precum şi la hidroizolaţie. Se fac umpluturi în spatele culeelor viaductului. 

- Se lucrează la realizarea tablierului metalic al podului de cale ferată, în vederea finalizării lucrărilor de sub-traversare a căii ferate. 

- Se realizează elementele de siguranţă a circulaţiei: se montează semnalizarea verticală, se fac marcajele orizontale şi se amplasează parapetul median, precum şi panourile anti-orbire. 

Lotul 2:

- S-au finalizat armarea şi turnarea plăcii de supra-betonare, pe viaductul peste Olt. Şi se lucrează la hidroizolaţie.

- Se fac lucrări hidrotehnice

- Se lucrează la montarea elementelor de siguranţă a circulaţiei

- Se fac lucrări de taluzare şi de aşternere pământ vegetal

- Continuă lucrările de aşternere a mixturilor asfaltice 

Confrom datelor transmise de Ionel Scrioştreanu, tronsonul II are o lungime de 39,85 km, cu punct de început limita dintre judeţele Dolj şi Olt, iar ca punct final Municipiul Slatina, la intersecţia cu DN 65. 

Acesta traversează teritoriile administrative ale localităţilor Balş, Bârza, Piatra Olt, Slătioara, Ulmi, Slatina şi Valea Mare. 

„Drumul Expres Craiova - Piteşti este împărţit în 4 tronsoane. Va avea o lungime de peste 121 km şi câte 2 benzi pe fiecare sens. Lucrările prevăd realizarea a 10 intersecţii rutiere şi a 75 de poduri şi pasaje.”, a mai precizat sursa citată.

Drumul expres Craiova - Piteşti are o lungime de 121,185 km de 2 x 2 benzi, 10 noduri rutiere, 75 poduri şi pasaje şi 26 intersecţii denivelate fără acces, precum şi 3 baze întreţinere si deszăpezire, 4 spaţii de servicii şi 4 parcări de scurtă durată.

Valoarea totală a proiectului este de 4.933.925.482,39 lei, din care valoarea totală eligibilă, finanţată prin Programul Operaţional Infrastructură Mare 2014-2020, este 4,162,020,930.76 lei (85% din valoarea totală eligibilă aprobată – 3,537,717,791.19 lei este asigurată din Fondul de Coeziune, iar 15% în valoare de 624,303,139.57 lei va fi finanţată din bugetul beneficiarului).

Tronsonul 2: Balş - Slatina

Lungime: 39,85 km

Tronsonul 2 este la rândul său împărţit în două loturi: Balş-Piatra Olt de 18,5 km şi Piatra Olt-Slatina de 21,35 km

Constructor: UMB - Tehnostrade - SA&PE Construct

Valoare: 1.45 miliarde lei (fără TVA)

Contract semnat: decembrie 2018 (lucrări începute în mai 2019)

Citeşte şi: Când ar putea fi deschis drumul expres Craiova – Piteşti. Stadiul lucrărilor pe tronsonul 2 este de 89% pe lotul 1 şi peste 90% pe lotul doi

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite