Drumul Expres Brăila - Galaţi: Care este stadiul fizic al lucrărilor și când va fi deschis circulației
0Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a publicat, miercuri, noi imagini de pe șantierul Drumului Expres Brăila - Galaţi. Potrivit sursei citate, stadiul fizic al lucrărilor a ajuns la 57%.

„Reprezentanții CNAIR au verificat astăzi stadiul lucrărilor și mobilizarea antreprenorului român pe șantierul Drumului Expres Brăila - Galați. În șantier sunt mobilizați un număr de 230 de muncitori și 83 de utilaje.”, a transmis Compania pe pagina de Facebook.
Lucrări în execuție pe șantierul Drumului Expres Brăila - Galaţi:
- Lucrări la poduri, pasaje și viaducte;
- Lucrări de consolidare;
- Lucrări de colectare și evacuare a apelor;
- Confecționare armături.
Constructorul drumului de aproape 11 km lungime (10,767 km) este Asocierea SC SA&PE Construct SRL - SC Spedition UMB SRL – SC Tehnostrade SRL;
Valoarea contractului este de 449.425.040,31 de lei, fără TVA, și este finanțat prin POIM. Termen contractual de finalizare este aprilie 2024, arată CNAIR.

La începutul lunii aprilie, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, anunța tot pe pagina de Facebook că au fost așternuți primii 300 metri de asfalt pe Drumul Expres Galați-Brăila.
„Primii 300 metri de asfalt au fost așternuți astăzi pe Drumul Expres Galați-Brăila. Antreprenorul român ajuns la un stadiu fizic de 50% al lucrărilor a început turnarea covorului asfaltic în zona girației de la km 1+524 (conexiune cu drumul de legătură de la Podul Brăila)”, a scris ministrul Transporturilor. În ianuarie, Grindeanu preciza că Drumul Expres Brăila - Galaţi ar putea fi dat anul acesta în circulaţie.

Drumul Expres Brăila-Galaţi va fi o variantă alternativă viabilă pentru traficul greu de pe DN22B şi va asigura o conexiune corespunzătoare între cele două oraşe, precum şi cu podul suspendat peste Dunăre din zona Brăila.
Drumul expres va fi proiectat pentru viteza de 120 km/h și va avea o platformă de 22 de metri din care partea carosabilă va fi formată din câte două benzi de câte 3,5 metri pe fiecare sens și o zonă mediană de 3 metri cu câte 0,75 metri spațiu pentru parapete, conform informațiilor din caietul de sarcini.