Despăgubire pentru un zbor cu ajutorul AirCashBack: luptă pentru drepturile tale de pasager!
0Călătoriile aeriene sunt o comoditate extraordinară pentru toţi cei care doresc să exploreze lumea. În ultimii ani piaţa aeriană este în adevărată creştere, iar și rețeaua de conexiuni oferită de companiile aeriene se extinde constant. Fiind un pasager aerian ai o serie de drepturi despre care mulți călători tot nu au nicio idee. În acest articol vom discuta cele mai importante aspecte legate de situație în care vei avea zborul perturbat.

Zborul tău este întârziat sau a fost anulat – ce faci?
Una dintre responsabilitățile principale ale companiilor aeriene este de a efectua conexiuni la timp. Cu toate acestea, se întâmplă adesea că în ciuda tuturor eforturilor, avionul părăsește bordul aeroportului cu o întârziere semnificativă sau zborul este pur și simplu anulat. Într-o astfel de situație pasagerii se simt adesea consternați şi nu ştiu ce să facă. Merită să știi că în conformitate cu Regulamentul (CE) 261/2004 al Parlamentului European și al Consiliului într-o situație în care zborul tău va fi anulat, întârziat sau transportatorul îţi va refuză să urci în avion din cauza overbooking-ului, poți solicita despăgubiri.
Despăgubire pentru zbor – cât pot obţine?
Suma compensației pentru un zbor întârziat sau anulat depinde de distanța dintre portul de plecare și aeroportul final. Conform Regulamentului menționat mai sus, poți obține de la 250 până la chiar 600 de euro pentru fiecare pasager. Rate exacte ale despăgubirii pentru un zbor sunt următoarele:
- 250 euro pentru un pasager – pentru zboruri cu o distanță până la 1500 km,
- 400 euro pentru un pasager – pentru zboruri cu o distanță de la 1500 km până la 3500 km (și la fel pentru zboruri cu o distanță mai mare decât 3500 km, dacă atât aeroportul de plecare, cât și aeroportul de destinație se află pe teritoriul Uniunii Europene).
- 600 euro pentru un pasager – pentru zboruri cu o distanță mai mare decât 3500 km.
Regulile de solicitarea despăgubiri
Desigur, pentru a avea posibilitate să soliciți despăgubiri de la transportator pentru un zbor perturbat, el trebuie să îndeplinească anumite condiții, adică cu alte cuvinte, să califice pentru compensație. Condiții care trebuie să fie îndeplinite pentru să-ți exercitezi drepturile sunt următoarele:
- zborul a fost întârziat mai mult decât 3 ore – că durata de întârziere considerăm aici momentul sosirii la destinație,
- a fost anulat și companiile aeriene au anunțat pasagerilor decizia de anularea zborului cu mai puțin de 14 zile înainte de plecarea planificată,
- li s-a refuzat pasagerilor urcării pe bordul avionului din cauza overbooking-ului.
În același timp, temeiul depunerii unei cereri este un fapt că aceste perturbări trebuie să fie rezultate directe ale neglijenței companiilor aeriene. Dacă un zbor este anulat sau întârziat din cauza unor aşa-numite circumstanţe extraordinare, atunci nu vei avea dreptul la despăgubire pentru un zbor.
Cum poți solicita despăgubiri pentru un zbor?
Procesul de a solicita despăgubiri pentru un zbor anulat sau întârziat este adesea extrem de lung. Mai mult decât atât, în general companiile aeriene refuză să plătească despăgubiri pasagerilor. De aceea, e bine să ai alături de tine profesioniştii care te vor ajuta să lupți pentru drepturile tale. Unul dintre liderii de pe piața poloneză este AirCashBack care de peste 10 ani cu succes îi ajută pe pasagerii aerieni. Depunerea cererii tale la ei este complet gratuită, iar remunerarea comisionului nu se percepe decât în cazul în care dauna a fost eliminată. AirCashBack urmează deoarece principiul “no win, no fee”.