Curtea de Conturi spune că imobilele din străinătate ale României nu sunt gestionate eficient
0Un raport al Curţii de Conturi, referitor la Ministerul Afacerilor Externe, arată că spaţiile aferente imobilelor deţinute de Statul Român în străinătate, pentru personalul diplomatic, nu sunt gestionate cu „economicitate, eficienţă şi eficacitate”, deoarece nu există „o corelare a suprafeţelor libere aflate în imobilele proprietatea statului cu necesarul real de spaţii de închiriat”, informează Agerpres.
„Evaluarea modului de administrare a clădirilor şi terenurilor aflate în domeniul public şi privat al statului de către MAE a evidenţiat faptul că imobilele aflate în străinatate nu sunt evidenţiate în contabilitate la valoarea justă, rezultată ca urmare a reevaluării, precum şi faptul că acestea nu sunt utilizate în condiţii de eficacitate şi eficienţă economică. (…) Pentru un eşantion de numai 7 reprezentanţe diplomatice ale României în străinătate, în perioada 2012 — 2014, s-a constatat utilizarea de fonduri de la bugetul de stat în suma de 835.620 euro pentru închirierea de pe piaţa locală a unor imobile cu destinaţia de locuinţă, în condiţiile în care exista spaţiu cu aceeaşi destinaţie disponibil şi neutilizat în imobilele proprietate publică şi privată a statului român”, se precizează în raportul Curţii de Conturi, citat de Agerpres.
Potrivit sursei citate, sunt închiriate imobile cu suprafeţe ce exced numărului de persoane aferent familiilor membrilor misiunilor diplomatice. Auditul a arătat că o mare parte din bugetul MAE este alocată finanţării serviciului extern şi a dat indicii că la nivelul serviciului exterior este „o slabă performanţă managerială şi un mediu de control intern vulnerabil”.
Auditul mai relevă că spaţiile disponibile în sediul reprezentanţelor diplomatice ale României în străinătate nu sunt valorificate în vederea obţinerii de venituri, ci mai mult, pentru îngrijirea locurilor, generează cheltuieli pe seama fondurilor publice.