Cum avansează lucrările pe şantierul primei autostrăzi finanţate prin PNRR VIDEO
0Prima autostradă care va beneficia de finanţare prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR) este deja în lucru. Este vorba despre o bucată de circa 42 de kilometri din autostrada Transilvania unde lucrează „la motoare turate” un constructor român, informează Hotnews.ro.
Potrivit sursei citate, deşi proiectul a avut de suferit în urma mai multor alunecări de teren care au avut loc pe traseu, într-o serie de imagini video surprinse de-a lungul anului se vede avansul substanţial făcut în doar 11 luni.
Începând din zona Nădăşelu, acolo unde se termină actuala Autostrada Transilvania în apropiere de Cluj-Napoca, constructorul UMB a început din februarie să lucreze la un segment de circa 42 de kilometric.
Conform contractului, lucrările au termen de execuţie de trei ani, şi asta pentru că este vorba de un teren dificil şi multe zone cu alunecări active. Pe tronsonul Nădăşelu - Zimbor - Poarta Sălajului vor fi construite 26 de poduri şi viaducte cu diferite lungimi, vor fi săpate zeci de deblee la 20-30 de metri adâncime medie, unul din ele ajungând până la 75 de metri, informează Hotnews.ro.
La începutul anului constructorul UMB intra în teren şi impresiona pe cât de repede a reuşit să contureze şantierul viitoarei autostrăzi în teren: „Incredibil, acum o săptămână nu era nimic aici”
Ulterior, constructorul „şi-a turat motoarele” şi progresul era unul vizibil. Din nefericire, în luna septembrie o alunecare masivă de teren a afectat puternic o parte din şantier, obligând constructorul şi autorităţile să găsească soluţii de remediere.
Acum, un utilizator al forumului peundemerg.ro, Cristian Marius Man, a făcut o selecţie a filmărilor pe care le-a realizat pe şantier în perioada februarie-decembrie 2021 şi le-a pus spre comparaţie într-un clip video care arată exact avansul lucrărilor pe tronsonul de autostradă unde lucrează UMB.
Tronsonul de autostradă Nădăşelu - Zimbor, parte a Autostrăzi Transilvania, are o lungime de 30 de kilometri, iar lucrările au început în februarie 2021. Constructor este UMB, care a câştigat şi licitaţia pentru realizarea următorului segment, Zimbor - Poarta Sălajului, pe o lungime de 12 kilometri.
A3 Nădăşelu - Zimbor:
Sector: SECTIUNEA 3A SI SECTIUNEA 3B, SUBSECTIUNEA 3A2: NADASELU - MIHAIESTI SI 3B1: MIHAESTI ZIMBOR
Lungime: 30.06 km
Antreprenor: Asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Electromontaj
Valoare: 1.39 mld lei (fără TVA) / 9.6 mil euro per km
Contract semnat: 22 septembrie 2020
Durată: 12luni proiectare + 24 luni execuţie
Data finalizării: Q4 2023
A3 Zimbor - Poarta Sălajului:
Sector: SUBSECTIUNEA 3B2: ZIMBOR - POARTA SALAJULUI
Lungime: 12,24 km
Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct - Spedition UMB - Tehnostrade
Valoare: 680,40 mil lei (fără TVA) / 11,5 mil euro per km
Contract semnat: 1 iulie 2020
Durată: 12 luni proiectare + 24 luni execuţie
Data finalizării: Q4 2023
Citeşte şi: Probleme uriaşe pe şantierul primei autostrăzi finanţate prin PNRR. „Soluţiile nu dau rezultate”