Cum avansează lucrările de reabilitare şi consolidare a podurilor peste Dunăre VIDEO

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Faceboook Ionel Scrioşteanu
Foto: Faceboook Ionel Scrioşteanu

Compania Naţională de Administrare a Infrstructurii Rutiere (CNAIR) a transmis, luni, că pe şantierul podului peste braţul Borcea, în urma lucrărilor de hidrodemolare, s-a constatat că placa a fost străpunsă pe o zonă de peste 20 de m pătraţi şi astfel creşte dificultatea lucrărilor.

„În urma lucrărilor de hidrodemolare, s-a constatat că placa a fost străpunsă pe o zona de peste 20 de m pătraţi. Ca atare creste dificultatea lucrarilor. Constructorul lucrează la capacitatea maximă, cu echipe suplimentare, inclusiv în weekend. În perioada următoare vor începe lucrările de cofrare, armare şi turnare a betonului.”, au transmis reprezentanţii CNAIR.

Potrivit datelor transmise în weekend de secretarul de stat în Ministerul Transporturilor, Ionel Irinel Scrioşteanu, lucrările de rabilitare şi consolidare a podurilor peste Dunăre continuă.

În ceea ce priveşte podul peste braţul Borcea (de la Feteşti), oficialul anunţă că s-a efectuat decopertarea tuturor straturilor de asfalt, s-au realizat hidro-demolarea şi îndepărtarea stratului neconform din betonul de pantă, se reface armătura acolo unde este deteriorată. 

De asemenea, a început sablarea şi protejarea prin straturi succesive de vopsea ale elementelor metalice ale podului. 

„În urma lucrărilor realizate de către antreprenor la suprastructura podului peste braţul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680, întrucât starea structurii nu era satisfăcătoare, a fost cerută o expertiză tehnică. Aceasta a fost realizată de Conf. Univ. Dr. Ing. Corina Chiotan şi de Dr. Ing. Mihai Predescu. Expertiza arată că betoanele plăcilor de rigidizare ale grinzilor sunt degradate în proporţie de 75%, fapt ce nu se putea determina la momentul întocmirii proiectului tehnic de execuţie: există crăpături în carotele extrase.”, a transmis Ionel Scrioşteanu pe pagina sa de Facebook.

Acesta a precizat că astfel s-a ajuns la concluzia că sunt necesare lucrări suplimentare de demolări şi refaceri betoane, la suprastructura podului, pe o suprafaţă de aproximativ 70 m². 

„Există posibilitatea prelungirii perioadei de restricţii, însă fără a afecta sezonul estival. De aceea, i-am cerut antreprenorului să mobilizeze echipe suplimentare, cu program prelungit de lucru, chiar şi pe timp de noapte. Ne dorim ca perioada de execuţie să fie scurtată la maximum, dar calitatea lucrărilor să nu scadă, acestea să fie executate cu respectarea tuturor proceselor tehnologice şi asigurarea siguranţei participanţilor la trafic. Pentru a scurta cât se poate de mult timpul de execuţie, se vor folosi betoane speciale şi fibre de carbon (bandă de carbon).”, a informat secretarul de stat.

Oficialul din Transporturi a mai explicat că procedura de hidrodemolare foloseşte o presiune de 2600-2800 bari.

Despre podul de la Cernavodă Ionel Scrioşteanu a transmis că lucrările se desfăşoară conform graficului şi nu au apărut probleme care să nu fi poată fi rezolvate în termenul asumat. 

„Au fost decopertate toate straturile de asfalt, s-au efectuat hidro-demolarea şi curăţarea stratului neconform din betonul de pantă, s-a refăcut armătura acolo unde era deteriorată, a fost refăcut betonul de pantă, iar acum se realizează hidroizolaţia şi montarea parapetului podului. S-au efectuat sablarea şi protejarea prin straturi succesive de vopsea ale elementelor metalice ale podului.”, a menţionat sursa citată.

Podul peste Dunăre de la Cernavodă este un pod combinat de cale ferată şi şosea, care traversează Dunărea. Podul peste braţul Borcea este un pod combinat de cale ferată şi şosea, de tip constructiv (grinzi cu zăbrele şi viaducte de acces), care traversează braţul Borcea al fluviului Dunărea şi, împreună cu podul similar de la Cernavoda, conectează oraşul Bucureşti de Portul Constanţa, unind Dobrogea de Muntenia prin Autostrada A2.

Aceasta este prima reabilitare a podurilor de peste Dunăre, de când au fost construite: de 34 de ani podul de la Cernavodă, de 35 de ani podul de la Feteşti. 

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite