Articol publicitar

Contează ca locul de muncă să fie instagramabil? Provocările în designul interior Office și HoReCa din România

Publicat:

Industria de construcții de spații comerciale și HoReCa vine după o perioadă de stagnare în anul 2020, din cauza COVID și a avut o creștere a cererii și a investițiilor în anii 2021-2022. Această cerere accelerată a dus la dorința designerilor de spații specializate de a cunoaște mai bine clienții și de a înțelege care sunt dorințele lor pentru fiecare industrie în parte.

FOTO Shutterstock
FOTO Shutterstock

Acești clienți sunt de cele mai multe ori investitori care doresc să își construiască sau să își reamenajeze spațiile de birouri, hoteluri sau restaurante și astfel apelează de multe ori la serviciile designerilor de interior pentru a obține un design atractiv și funcțional care să se potrivească cu scopul și stilul afacerii lor.

Compania care a analizat piața de Horeca, Retail, Medical și Office din România, este Pick Two Studio, o companie de design interior care îmbină pasiunea pentru realizarea unor spații deosebite cu tehnologiile moderne, care revoluționează industria, precum inteligența artificială. Studiul a fost realizat împreună cu firma de research IZI data, o agenție dinamică care realizează studii de piață.

Studiul a avut ca obiectiv profilarea companiilor care utilizează în prezent servicii de design interior, remarcând că acestea sunt preponderent afaceri din industria HoReCa, cu cifra de afaceri de peste 1 milion de euro, conduse de bărbați din segmentul de vârstă 35-44 ani. Însă, interesant este că intențiile de viitor ale companiilor arată un interes crescut și în rândul altor segmente și industrii: designul interior tinde să devină un serviciu solicitat de industria office, companii cu cifra de afaceri de sub 100.000 euro, conduse preponderent de femei.

image

Primul lucru pe care îl remarcăm în cadrul studiului este interesul crescut al industriei office pentru amenajarea spațiilor: până în prezent, dintre companiile care au apelat la servicii de design interior, doar 17% activează în domeniul serviciilor, însă observăm că 33% dintre companiile care au intenția de a apela la design interior în viitor sunt din industria serviciilor / office.

image

Acest fapt reflectă tendința forței de muncă din era digitală de a considera biroul nu doar un loc pentru muncă ci și un loc unde să se poată relaxa și simți în largul lor, un loc care să concureze în mod real cu confortul muncii de acasă.

O altă concluzie a fost că decizia de a apela la designeri de interior pentru spații comerciale este încă una reactivă, 62% dintre respondenți dorind să aducă astfel de îmbunătățiri ca un răspuns la schimbările pieței, sau la nevoie, mai degrabă decât o decizie calculată din timp, o decizie care ar fi mai ușor, practic și economic de implementat decât modificările ulterioare.

image

Nu în ultimul rând, recenta cerință ca spațiile precum restaurantele, dar mai nou și birourile să fie „instagramabile” a devenit în ultimii ani un criteriu important de luat în seamă, fapt care relevă impactul pe care Social Media îl are în designul de interior și în conturarea spațiilor în care trăim.

Stilul exotic, în special în real estate și HoReCa, dar și stilul industrial au luat prim-planul. Nu se mai poartă retro și tradițional: studiul arată că aceste stiluri de design sunt la coada preferințelor companiilor cu doar 14% respectiv 6% dintre mențiuni.

image

Cei doi fondatori PickTwo Studio - Sebastian Mîndroiu și Radu Călin au în spate o carieră de peste 10 ani ani în design interior și arhitectură, perioadă în care au finalizat 106 proiecte cu o valoare totală a investițiilor de peste 1 milion de euro dintre care circa 65 - 70 % sunt  investiții în restaurante și cafenele.

Despre această cercetare ne-au spus:

„Am realizat acest studiu pentru că vrem să învățăm și să informăm și pe alții care sunt nevoile și respectiv cerințele acestei meserii și cum să răspundem la ele. Sperăm ca aceste date îi vor ajuta pe profesioniștii în domeniu să crească, să știe aceste lucruri și să acționeze în acest sens. Noi suntem o companie care învață permanent, din simplul motiv că piața aceasta este într-o continuă schimbare iar competiția este una acerbă și vrem să evoluăm. De aceea, ne bucurăm că am înregistrat o creștere de aproximativ 6 ori a cifrei de afaceri în ultimii 2 ani.”

Provocările la care a fost expus mediul de afaceri din România în ultimii ani a dus la o vigilență sporită a antreprenorilor, tradusă prin ancorarea acestora în cerințele actuale ale pieței. Mediul digital și social media au ridicat standardele în ceea ce privește aspectul, designul și importanța “frumosului” în viețile oamenilor, incluzând aici felul în care arată locul de muncă, restaurantul în care iau masa sau clinica medicală pe care o frecventează”, declară Silvia Luican, fondatoarea IZI data.

IZI data este o agenție de studii de piață fondată în 2019, al cărei scop este să democratizeze cercetarea de piață, făcând-o ușor de folosit și de înțeles, atât pentru branduri consacrate dar și pentru start-ups, antreprenori, ONG-uri și antreprenori sociali.

Concluzionând, clienții caută acum companii și designeri care au cunoștințe solide și experiență în metodologiile de cercetare pentru testarea rezultatelor designului. Ceea ce își doreau clienții de la un designer de interior în urmă cu zece sau mai mulți ani este diferit de ceea ce își doresc astăzi. Dacă doriți să aflați mai multe informații despre designul contemporan al spațiilor precum cele prezentate în studiu, vă invităm să accesați site-ul picktwo.ro.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite