Consiliul Concurenței analizează preluarea magazinelor Cora de către Carrefour

0
Publicat:

Consiliul Concurenței a anunţat, vineri, că analizează tranzacția prin care grupul Carrefour intenționează să preia Romania Hypermarche S.A., companie ce operează în România lanțul de hypermarketuri Cora și magazine de proximitate „Cora Urban”.

Carrefour cumpără afacerile Cora din România, Foto: Arhivă Adevărul
Carrefour cumpără afacerile Cora din România, Foto: Arhivă Adevărul

Potrivit sursei citate, tranzacția a fost, inițial, în analiza Comisiei Europene, având în vedere că sunt implicate companii care derulează activități în mai multe țări, dar pentru că piața din România este cea mai afectată de această operațiune, autoritatea română de concurență a solicitat să preia cazul.

Astfel, forul european a aprobat ca analiza să se facă la nivel national.

Ca urmare, tranzacția trebuie autorizată de Consiliul Concurenţei, care va evalua operatiunea în scopul stabilirii compatibilităţii sale cu un mediu concurenţial normal şi va emite o decizie în termenele prevăzute de lege.

Carrefour Nederland B.V. este filiala olandeză a grupului Carrefour, unul dintre jucătorii de pe piața comercializării cu amănuntul de bunuri de consum.

Carrefour operează unități care acoperă toate formatele de vânzare cu amănuntul: hipermarketuri, supermarketuri, magazine de proximitate, magazine cash & carry și soft discount.

Romania Hypermarche S.A. face parte din grupul belgian Louis Delhaize, care se ocupă preponderent de comerțul cu amănuntul. În România, deține hipermarketurile „Cora” și magazinele de proximitate „Cora Urban”.

Reamintim că grupul Carrefour a încheiat în data de 12 iulie 2023 un acord cu Grupul Louis Delhaize, privind achiziția Cora și Match din Franța.

Cora și Match operează 60 de hipermarketuri, 115 supermarketuri și au aproximativ 24.000 de angajați în Franța. Acestea au generat vânzări nete de 5,2 miliarde de euro în 2022 (4,3 miliarde de euro, excluzând benzina) și EBITDA de 189 de milioane de euro. Magazinele achiziționate prezintă o complementaritate geografică puternică pentru Carrefour, cu o cotă de piață solidă în regiunile de est și nord ale Franței, unde Carrefour are o prezență limitată. Tranzacția include achiziționarea proprietăților imobiliare a 55 de hipermarketuri și 77 de supermarketuri.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite