Cinci operatori au depus oferte pentru proiectul de modernizare al CFR din Stația Valu lui Traian

0
Publicat:

Cinci operatori economici au depus în cadrul procedurii de licitație deschisă de către CFR SA oferte diferite pentru preluarea procesului de modernizare al ifrastructurii din Stația Valu lui Traian.

Tren pe șine Constanța
Cinci operatori au depus oferte pentru proiectul de modernizare al CFR din Stația Valu lui Traian

Licitația deschisă de compania de transport feroviar CFR SA este referitoare la achiziția serviciilor de proiectare și execuție a lucrărilor de modernizare pentru Stația Valul lui Traian. Investiția ar urma să fie realizată din fonduri nerambursabile CEF, după cum anunță Compania Națională de Căi Ferate CFR SA.

Potrivit sursei citate, este vorba despre prima etapă a programului de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, pentru care au transmis oferte: Asocierea Rail Works, Asocierea Bawi SRL - Swietelsky CF, Porr Construct SRL, Strabag Vasutepito Kft şi Temirzhol Zhoundeu Limited Liability Partnership.

Valoarea totală estimată a achiziţiei publice (proiectare şi execuţie lucrări) este cuprinsă între 402 milioane de lei (fără TVA) şi 457 milioane de lei (fără TVA), cu sursă de finanţare asigurată din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei - CEF Sector Transport şi Bugetul de Stat. Durata pentru elaborarea proiectului tehnic este de 6 luni şi 20 de luni pentru execuţia lucrărilor.

Pentru realizarea programului modernizarea infrastructurii feroviare din Staţia Valu lui Traian - Etapa I, parte a proiectului global de modernizare a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa şi modernizarea legăturilor de acces către Port, sunt prevăzute o serie de lucrări, precum realizarea Grupei de Aşteptare din Staţia Valu lui Traian care va cuprinde 32 linii de primire-expediere, electrificarea, pe toată lungimea, a celor 32 de linii din Grupa de Aşteptare, modernizarea şi electrificarea liniilor 5-8 din Grupa Staţie şi a liniilor de legătură cu Grupa de Aşteptare, menţinerea diagonalei 2-4 care va face legătura între Grupa de Aşteptare şi Magistrala 800, realizarea unei centralizări electronice în Staţia Valu lui Traian, amplasată în container, cu post central deservit de IDM Dispozitor şi Post local, deservit de IDM Exterior.

De asemenea, se are în vedere includerea în centralizarea electronică a elementelor de instalaţii din Staţia Valu lui Traian (electromecanisme de macaz, sisteme de detecţie a materialului rulant, semnale, SAT, BAT etc), dar şi proiectarea şi execuţia unei diagonale pentru a putea menţine trecerea la nivel, aflată între Grupa Staţiei şi Grupa de Aşteptare.

Din proiect nu va lipsi trecerea la nivel, aflată între Grupa Staţiei şi Grupa de Aşteptare, la km 215+333, dotată cu instalaţie SAT, precum şi integrarea în SCADA a instalaţiilor noi de electrificare din Grupa Staţie şi Grupa de Aşteptare Valu lui Traian. În plus, va fi reabilitat sistemul de iluminat din Grupa de Aşteptare, postul local (PL) din staţia Valu lui Traian va fi prevăzut cu terminal pentru manipularea instalaţiilor de semnalizare şi electrificare şi deservit de IDM exterior, şi vor fi executate lucrări de telecomunicaţii între postul deservit de IDM Dispozitor, amplasat în clădirea staţiei şi cel deservit de IDM Exterior.

Compania feroviară menţionează că lungimea totală a infrastructurii feroviare din Portul Constanţa, analizată în cadrul Studiului de Fezabilitate, este de 257 km, iar valoarea totală estimată pentru obiectivul de investiţii Modernizarea Portului Constanţa (trei etape) este de 4,5 miliarde de lei, fără TVA.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite