Centura București Sud: care este stadiul lucrărilor pe șantierul lotului trei

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Sectretarul de stat în Ministerul Transporturilor Ionel Irinel Scrioșteanu a prezentat, joi, stadiul lucrărilor pe șantierul lotului trei al Autostrăzii de Centură București Sud. Potrivit sursei citate, pe acest sector de autostradă se execută lucrări atât la traseu, cât și la structuri.

Lucrări pe Centura Capitalei, Foto: Facebook Ionel Scrioșteanu
Lucrări pe Centura Capitalei, Foto: Facebook Ionel Scrioșteanu

Am fost pe șantierul Lotului 3 Sud al Autostrăzii Bucureștiului 𝗔𝟬, pentru a menține presiunea și sprijinul față de antreprenorul grec, în așa fel încât ritmul mai bun din ultimele luni să fie cel puțin menținut.”, a transmis oficialul din Transporturi pe pagina sa de Facebook.

Acesta a anunțat stadiul principalelor lucrări după cum urmează:

- La pasajul pe autostradă peste A1 au fost finalizate infrastructurile și au fost aduse primele grinzi metalice, care vor fi asamblate la sol și ulterior, vor fi amplasate pe infrastructuri;

- La pasajul pe autostradă peste CF Bucureşti - Craiova (sat Țegheş, comuna Domnești) se lucrează la armarea, cofrarea și betonarea riglelor;

- În ceea ce privește podul pe autostradă peste râul Sabar (sat Dârvari, comuna Ciorogârla), continuă lucrările de armare, cofrare și betonare a pilei Dârvari;

- La pasajul pe DJ602 peste autostradă (Ciorogârla) continuă lucrările de armare a elevației Culeei 1;

- La trei pasaje peste autostradă, pe DC128, pe DC158 (ambele în Dârvari) și unul în Domnești, au fost finalizate lucrările de armare, cofrare și betonare a elevațiilor, pilelor;

- La pasajul pe autostradă peste DJ601 (Ciorogârla), continuă lucrările de armare și cofrare banchetă cuzineți;

- La podul pe autostradă peste râul Ciorogârla, au fost finalizate toate structurile;

Se execută fundația de balast pe traseul autostrăzii din zona comunei Clinceni; Se execută stratul final de umplutură pentru traseul autostrăzii din zona comunei Joița; Se execută drenuri/umpluturi adiacente podețelor; Se execută lucrări de terasamente și amenajare cu pământ vegetal în zona km 0”, a mai arătat secretarul de stat.

Potrivit lui Ionel Scrioșteanu, continuă lucrările de umpluturi la corpul de drum cu material necoeziv pentru traseul autostrăzii stânga/dreapta din zonele satelor Bâcu și Dârvari, dar și lucrările de scurgere a apelor și de cofrare și betonare a șanțurilor pereate, în zona localității Domnești.

Foto: Facebook Ionel Scrioșteanu
Foto: Facebook Ionel Scrioșteanu

De asemenea, continuă lucrările de canalizare și dren median în zona satelor Bâcu și Joița, au fost executate săpături pentru 20 bazine de retenție și se execută lucrări de relocare a rețelelor de utilități publice.

Lotul 3 al A0 Sud leagă DN6, în zona Bragadiru – Cornetu, până la A1, în zona localităților Ciorogârla – Dragomirești Vale (inclusiv nodul rutier dintre A0 și A1) și are o lungime de 18 km.

Pe acest lot de autostradă, vor fi construite 9 pasaje și 4 poduri, un nod rutier la intersecția cu A1, 46 podețe pe autostradă și bretele, două parcări de scurtă durată și două spații de servicii.

Având în vedere importanța semi-inelului sudic al A0 pentru traficul din zona regiunii București-Ilfov și nu numai, trebuie să depunem toate eforturile ca acest lot să fie dat în trafic în cursul verii viitoare.”, spune secretarul de stat.

Foto: Facebook Ionel Scrioșteanu
Foto: Facebook Ionel Scrioșteanu

Centura Capitalei

Bucureştiul va avea o nouă centură modernă - un inel de autostrada A0 de circa 101 kilometri diferit de actuala Şosea de Centură care ocoleşte Capitala. Pe circa 52 de kilometri, A0 pe partea de Sud, toate cele trei loturi sunt în curs de execuţie.

În 2023 şi 2024 cei circa 52 de kilometri de pe partea de sud a Autostrăzii de Centură A0 ar trebui teoretic să fie finalizaţi şi să fie deschişi circulaţiei, oferind traficului greu şi de tranzit o nouă variantă de a ocoli Capitala de la Autostrada A1 la Autostrada A2.

* A0 Sud - Lotul 1 (CF 902 - A2)

- Lungime: 17 km, două noduri rutiere - cu DN4 şi A2.

- Cost: 830 mil lei lei fără TVA

- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS

- Execuţie începută în: martie 2021

- Contract semnat pe august 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017

* A0 Sud - Lotul 2 (CF 902 - DN6)

- Lungime: 16,3 km, două noduri rutiere - cu DN6 şi DN5.

- Cost: 751 mil lei fără TVA

- Constructor: Alsim Alarko Sanayi Tesisleri ve Ticaret AS

- Execuţie începută în: august/octombrie 2020

- Contract semnat pe 9 martie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017

* A0 Sud - Lotul 3 (DN6-A1)

- Lungime: 18 km, un nod rutier cu A1

- Cost: 853 mil lei (fără TVA)

- Constructor: Asocierea Aktor - Euroconstruct Trading

- Execuţie începută în: octombrie 2021

- Proiectare avizată în octombrie 2021

- Contract semnat pe 14 aprilie 2019 / Licitaţia începută în iulie 2017.

- Termen de finalizare: Q3 2024

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite