Ce vizitează indienii, britanicii și chinezii în România și câți bani cheltuie
0România este preferata grupurilor de turiști din India, Marea Britanie, China pentru evenimente private, pentru care alocă bugete mari, și pentru vacanțe culturale și de distracție în cluburi.
Evenimentele organizate în acest an pentru turiști străini, care vin în grupuri de 50-60 de persoane, au bugete între 200 și 300.000 de euro.
Grupurile de turiști străini care au venit în România au avut șederi scurte, de câteva zile, pe care le-au petrecut la București și în împrejurimi. Vizitează Casa Poporului într-un tur privat cu intrare separată, merg în cluburi, se relaxează în centre SPA, descoperă gastronomia românească în conacele turistice, precizează reprezentanții unei agenții de turism.
Pentru prima dată în istoria CFR, un grup aflat în vacanță în România s-a plimbat cu trenul prezidențial pe ruta București – Sinaia. Tot în premieră, recreând o atmosferă de NASCAR, străinii au avut ocazia unor experiențe private de condus defensiv la cel mai mare circuit de stradă și offroad din România, rezervat numai pentru ei.
Aproape toate grupurile de străini cer organizarea unor evenimente private inedite, cu tematică. Unul dintre evenimentele memorabile din portofoliul Paralela45 este transformarea unui spațiu privat într-o arenă de circ, cu dansatori agățați de tavan și contorsioniști pe scenă, cu animale în mărime naturală în zonele de fotocorner.
Bugetele pentru evenimente private organizate pentru grupurile de străini în România au fost până acum între 150 și 200.000 de euro. Un eveniment care urmează are alocat un buget de peste 300.000 de euro.
Aproximativ 20% dintre străinii care vin pentru un eveniment de weekend își programează o vacanță personală la câteva luni distanță. A doua venire în România este în Transilvania și Maramureș, despre care află informații în timpul primei călătorii.
„Turiștii noștri străini sunt nu doar surprinși, ci absolut încântați de România ca destinație de weekend prelungit. Vin fără așteptări și pleacă cu dorința de a se întoarce.
Vin aici pentru că România este o noutate atrăgătoare pentru dorința lor de cultură și relaxare, distracție, viață de noapte. Avem cel mai bun raport preț – calitate în materie de distracție. Vestea despre noi se duce repede și cererea din partea turiștilor din India, Marea Britanie, Australia și China este în creștere”, declară Ioana Burcea, director de marketing al Paralela45 și coordonatorul echipei de Incoming formată din 12 persoane în prezent, specialiști în organizare de evenimente, asistență și ghidaj local, customer service și vorbitori de limba engleză, hindi, germană, franceză și rusă.
Agenția de turism estimează triplarea grupurilor de turiști străini cu programe personalizate, în următorii trei ani, depășind 10.000 de turiști pe an. Previziunile Paralela45 vizează poziționarea României în topul destinațiilor europene atractive prin cultură și distracție.
“Incomingul va deveni o parte importantă din activitatea Paralela45, alături de turismul extern, sejururi și circuite, turismul intern, ticketing și corporate travel. Crește organic și dinamic datorită personalizării programelor și oaspeților noștri, care recomandă România cunoscuților lor”, precizează Ioana Burcea.
În jur de două milioane de turiști străini a înregistrat România anul trecut, potrivit statisticilor oficiale, sub nivelul din 2029, de 2,6 milioane de persoane. Străinii vin pentru afaceri, pentru festivalurile de muzică, concerte și city-break-uri.