Ce măsuri iau băncile pentru a-și proteja clienții de hackeri
0În ultima perioadă tot mai mulți români reclamă că sunt sunați de escroci care pretind că reprezintă o bancă, o companie, o autoritate sau o persoană de încredere și le cer să le divulge date personale sau să le trimită bani.

Scam-urile de impersonare sunt un tip de fraudă în care cineva pretinde că reprezintă o bancă, o autoritate, o companie sau că este o persoană de încredere și convinge victimele să trimită bani sau să divulge date personale, cu ajutorul cărora să aibă acces la fondurile acestora.
Deși la nivel global numărul cazurilor de impersonare crește alarmant, numărul cazurilor de scam-uri cu impersonare care au vizat clienții Revolut se află, în prezent, la cel mai scăzut nivel din ultimii doi ani, în condițiile în care baza de clienți a băncii digitale a crescut cu peste 10 milioane de utilizatori noi.
Totuși, impactul emoțional și financiar asupra celor care pot fi afectați de astfel de scam-uri este unul important, iar Revolut a decis să implementeze apelul direct din aplicație.
Apelul direct din aplicație nu poate fi copiat
Banca recurge la această metodă deoarece un apel în aplicație nu poate fi copiat sau replicat de escroci și oferă un mediu sigur și intim de a purta o conversație cu echipa de Relații cu clienți. Mai mult, apelul se realizează doar după ce a fost confirmat în prealabil în chat-ul din aplicație cu clientul, deci clientul are cunoștință de această interacțiune cu banca, înainte ca ea să se producă, nu este un apel ”surpriză”.
Pentru moment, serviciul este disponibil clienților retail, din secțiunea Ajutor/ Securitate și fraudă, dar se va extinde în curând și la cei din segmentul B2B. În perioada următoare, compania va depune eforturi pentru a populariza acest mod de interacțiune cu clienții în situații critice.
„Scam-urile de impersonare pot fi un pericol pentru foarte mulți utilizatori. Noi am ajuns la concluzia că singura modalitate de a preveni acest tip de fraudă este să le punem clienților la dispoziție instrumentele prin care să poată să rupă vraja escrocilor, înainte de a apuca să le trimită acestora bani. Este prioritar pentru noi să le punem la dispoziție soluții cât mai inovatoare pentru depista cât mai rapid un scam”, a explicat Woody Malouf, directorul Departamentului FinCrime Revolut.
Potrivit acestuia, important de reținut este faptul că marea majoritate a apelurilor noastre către clienți se realizează direct prin aplicație, numai după ce au fost stabilite de agenții de la Relații cu clienții cu utilizatorii care au nevoie de o astfel de interacțiune.
„Deci, dacă cineva te sună pe nepusă masă, la telefon, printr-un alt canal decât aplicația Revolut, atunci trebuie să te oprești și să îți pui întrebarea dacă este cu adevărat cineva din partea băncii care te apelează sau este un posibil escroc. În schimb, dacă apelul se realizează prin aplicația noastră și a fost antamat anterior, atunci poți fi sigur că e Revolut, nu cineva care vrea să te păcălească”, a explicat Malouf.
În continuare, Revolut îi încurajează pe clienți să folosească mai ales chat-ul din aplicație pentru a contacta departamentul de Relații cu clienții, acesta fiind un mod sigur și în confidențialitate de a lua legătura cu compania, indiferent de tipul de problemă cu care se confruntă aceștia.