Care este prima companie europeană care aderă la Ruta de Transport Internaţională Trans-Caspică

0
Publicat:
Ultima actualizare:
grampet

Grupul Grampet, cel mai mare grup feroviar şi operator logistic privat din România şi din Europa de Sud-Est, aderă la asociaţia Ruta de Transport Internaţional Trans-Caspică (Trans-Caspian International Transport Route - TITR), un proiect iniţiat de guvernele din China, Kazahstan şi Azerbaidjan pentru dezvoltarea unui nou coridor de transport multimodal, ce leagă Asia – Europa.

„Suntem onoraţi să ne alăturăm acestui parteneriat care ne aduce mai aproape de obiectivul strategic pe care l-am conturat încă de acum 20 de ani – acela de a lega pe calea ferată Marea Nordului de Marea Chinei de Est”, spune Gruia Stoica, preşedintele Grupului Grampet.

„La acel moment, eram doar o companie antreprenorială dintr-o ţară mică, aflată la graniţa dintre două continente. Astăzi suntem unul dintre liderii industriei europene de profil şi prima societate europeană care devine membru al acestei alianţe strategice”, adaugă el. 

Operatorii feroviari din cadrul Grupului Grampet deţin şi exploatează un parc de aproape 20.000 de vagoane şi 400 de locomotive. Aceşti operatori transportă anual un volum de aproximativ 22 milioane de tone de marfă, dintre care peste 20% la nivel european. 

Oficialii companiei estimează că aderarea la Ruta Trans-Caspica va conduce la dezvoltarea traficului intermodal atât în România, cât şi în ţările vecine.

„Prin acceptarea Grupului Grampet ca membru al TITR se finalizează construcţia unei noi rute China – Uniunea Europeană. Practic, în acest coridor deschidem cinci ţări din comunitate (România, Ungaria, Bulgaria, Croaţia şi Austria), prin operatorii feroviari care fac parte din grup. Este o confirmare a faptului că şi în România sunt companii cu capital privat, capabile să participe în proiecte internaţionale complexe”, subliniază Sorin Chinde, directorul general Grup Feroviar Român. 

 „Această alianţă poate transforma România într-o platformă logistică pentru Europa şi Asia, generând în jur de 100.000 de noi locuri de muncă şi contribuţii la bugetul statului de peste un miliard de euro”, adaugă Gruia Stoica. 

Ruta Internaţională de Transport Trans-Caspică are o lungime totală de 9.500 de kilometri, dintre care 860 de kilometri traversează teritoriul României (Coridorul feroviar IV, pe relaţia Portul Constanţa – Curtici). Iniţiat de guvernele din China, Kazahstan şi Azerbaidjan, proiectul îşi propune să dezvolte transportul multimodal care face legătura dintre China, Kazahstan, Azerbaidjan, Georgia, Turcia şi Europa. Principalul obiectiv al asociaţiei este simplificarea formalităţilor administrative prin asigurarea unui mediu competitiv şi oferirea de sprijin companiilor din diferite ţări, pentru dezvoltarea afacerilor acestora de-a lungul Coridorului Trans-Caspic. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite