Călătorii români pierd anual 22 milioane de euro pentru că nu reclamă zborurile anulate, întârziate sau supravândute. Cum să obţii despăgubiri

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Tabel zboruri anulate

Cea mai mare parte a călătorilor români nu ştiu că au dreptul la despăgubiri în cazul în care zborul lor are întârzieri sau este anulat. Anul trecut, s-au înregistrat 782 de incidente care au condus la situaţii neplăcute pentru pasageri – pierderea zborului de legătură, pierderea unor zile de concediu, costuri suplimentare pentru întoarcerea acasă etc.

Potrivit Flight Refund, companie dedicată rezolvării cererilor îndreptăţite ale călătorilor privind serviciile companiilor aeriene, anul trecut au existat 782 de zboruri cu probleme – întârziate sau chiar anulate. În aceste situaţii, potrivit Regulamentului European 261/2004, pasagerii sunt îndreptăţiţi să primească din partea companiei aeriene o compensaţie de până la 600 de euro pentru zborurile efectuate în ultimii 3 ani.

„Din nefericire, un procent foarte mic - sub 1% dintre pasageri - cunoaşte faptul că poate primi astfel de compensaţii. De asemenea, călătorii nu ştiu că pot apela gratuit la ajutor de specialitate şi primi banii într-un termen rezonabil. Pentru anul trecut, în cazul celor 782 de zboruri cu probleme, aproximativ 500 dintre acestea s-au calificat pentru compensare, ceea ce înseamnă că, pe baza estimărilor noastre, cei care au dreptul la despăgubiri au pierdut circa 22 milioane de euro”, a declarat Anikó Bolyó, General Manager Flight Refund.

Un serviciu online, uşor şi rapid

Completarea cererii pentru despăgubire se face în câteva minute pe adresa https://flight-refund.eu/ro/inregistrati/ . Călătorii primesc răspuns prompt dacă se califică pentru a primi despăgubiri din partea companiei aeriene şi detalii despre procedura ce trebuie urmată. Flight Refund nu are costuri ascunse sau taxe suplimentare. Compania percepe doar fee-ul de succes, încasat din compensaţia plătită de operatorul aerian, indiferent de calea prin care a fost obţinută compensaţia, fie ca răspuns la cererea de compensare sau în urma unui proces.

Alternativele pentru solicitarea despăgubirilor sunt ori mai costisitoare (angajarea unui avocat) ori mai anevoioase (demers personal). Potrivit lui Anikó Bolyó, chiar dacă pasagerii îşi cunosc drepturile, solicitarea compensaţiei este un proces legal lung şi anevoios, care necesită o cunoaştere amănunţită a dreptului internaţional, devenind, astfel, o rută descurajantă pentru majoritatea călătorilor.

Procesul de solicitare a compensaţiei cu ajutorul Flight Refund este foarte simplu: pasagerul îşi înregistrează cererea pe site-ul companiei (flight-refund.eu/ro) şi prezintă toate informaţiile despre zborurile anulate sau întârziate. Experţii Flight Refund verifică cererea şi analizează responsabilitatea companiei. Rezultatul investigării este comunicat clientului în urmăroarele 3 zile, iar dacă cererea este acceptată, clientul nu are altceva de făcut decât să aştepte. Cazurile care trec în faza următoare, prezintă o rată de success de 98%, iar Flight Refund percepe un fee de succes standard, chiar şi în cazurile în care se ajunge la un proces costisitor.

Notificare instantanee a clienţilor agenţiilor de turism

Flight Refund oferă sprijin proactiv nu numai pasagerilor care călătoresc pe cont propriu, ci şi clienţilor agenţiilor de turism. Aceşti operatori pot oferi astfel de servicii ca un bonus pentru fidelitate şi încredere. „Datorită unui soft unic, agenţiile care apelează la acest serviciu îşi pot notifica proprii clienţi cu promptitudine, chiar din ziua în care se înregistrează întârzierea, informându-i că au dreptul la compensaţie. Ei pot transforma o experienţă nefericită într-o ocazie de a arăta călătorilor partea pozitivă a lucrurilor – serviciul Flight Refund. Mai mult de atât, serviciul pentru agenţia de turism este unul automatizat, astfel că nu este nevoie de nicio intervenţie a angajaţilor”, a afirmat Anita Zoltai-Szabó, Business Development Director Flight Refund.

Flight Refund are experţi internaţionali în domeniul juridic şi de gestionare a creanţelor care acoperă întreaga Uniune Europeană. Compania operează cu o echipă de vânzări şi back office care se extinde încontinuu. Departamentul de servicii pentru clienţi sub supravegherea directă a fondatorilor se concentrează pe cea mai rapidă şi cea mai bună calitate posibilă.

„Happy Tour deţine un rol major în gestionarea situaţiilor neplăcute pentru călători. Pentru început, în astfel de cazuri, echipa noastră caută cele mai bune soluţii. Consultanţii de turism redirecţionează călătorii către cel mai apropiat zbor pentru direcţia respectivă şi oferă toate informaţiile sau serviciile necesare. Apoi, în cazul în care zborul se califică pentru a primi despăgubiri, în baza Regulamentului 261/2004, agenţii noştri vor pune turiştii în legătură cu reprezentanţii Flight Refund, care îi vor ajuta în continuare pe parcursul întregului demersul”, a declarat Javier Garcia del Valle, Chief Executive Officer Happy Tour.

Despre Flight Refund

Serviciul Flight Refund a fost înfiinţat în 2012, de către două persoane particulare, economistul şi specialistul în comunicare Barbara Schulhof şi Tamás Doffek,  investitor particular. Ce doi au constatat că nici măcar pasagerii care zboară în mod regulat nu ştiu ce drepturi au, respectiv ce despăgubiri li se cuvin în cazul anulării/întârzierii unei curse.

Compania Flight Refund a dezvoltat rapid aria de activitate, extinzând-se din Ungaria şi Europa Centrală către piaţa întregii Uniuni Europene şi spre alte destinaţii internaţionale. Încă din 2016, compania are clienţi din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Franţa, Portugalia şi Spania. Înregistrarea pe site-ul companiei se poate face în 14 limbi, iar relaţiile cu clienţii sunt susţinute de către vorbitori nativi. România este una dintre pieţele cheie pentru Flight Refund încă de la înfiinţare. În 2018, România a devenit piaţă de interes major, activitatea companiei fiind susţinută de un birou local.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite