Scandalul Volkswagen: inginerii grupului german au început să trişeze în privinţa consumului pentru că ţintele impuse de şefi erau prea mari

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mai mulţi ingineri ai grupului auto Volkswagen au recunoscut că manipularea testelor privind emisiile de dioxid de carbon au început deoarece ţintele impuse de către fostul director general Martin Winterkorn erau prea dificil de atins, potrivit publicaţiei germane „Bild am Sonntag“, citată de Reuters.

Mai exact, inginerii Volkwagen au început să manipuleze presiunea din cauciucuri şi au început să amestece motorină cu ulei de motor pentru a le face să pară că acestea consumă mai puţin, o păcăleală care a început în anul 2013 şi a ţinut până în primăvara acestui an, conform sursei citate.

Potrivit Bild, Winterkorn a declarat la Salonul auto de la Geneva din Martie 2012 că Volkwagen vrea să reducă emisiile de dioxid de carbon ale autorismelor pe care le produce cu 30% până în 2015, dar inginerii nu au avut curajul să îi spună cât de greu este acest lucru din punct de vedere tehnic.

„Angajaţii au indicat în investigaţia internă că au existat nereguli în constatarea consumului de carburant. Cum de s-a întâmplat acest lucru este subiectul investigaţiei în curs“, a afirmat un purtător de cuvânt al Volkswagen, refuzând să comenteze asupra articolului din Bild.

Volkswagen a recunoscut joia trecută că a subapreciat datele privind consumul de carburant şi emisiile de dioxid de carbon pentru 800.000 de vehicule vândute în Europa. Ulterior, compania a anunţat că va plăti taxele suplimentare pe care vor fi nevoiţi să le achite proprietarii acestora.

Pe lângă acestea, grupul a recunoscut că a trişat şi în privinţa emisiilor de noxe la 11 milioane de maşini diesel vândute în întreaga lume. Scandalul ar putea costa Volkswagen până la 35 de miliarde de euro, suma reprezentând amenzi, costuri cu reparaţiile vehiculelor afectate sau daune plătite clienţilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite