Borc: „Mercedes n-a venit în România pentru că vrea ca piesele să ajungă în 17 ore în Germania“. Cât timp face un TIR de la Sebeş la Bremen

0
Publicat:
Ultima actualizare:

România a pierdut o investiţie de jumătate de miliard de euro a grupului german Daimler, care produce maşinile Mercedes, din cauza infrastructurii slabe, a declarat, miercuri, vicepremierul Costin Borc. Oficialul spune că producătorul auto a solicitat un termen de 17 ore pentru livrarea componentelor de la noua fabrică până la Bremen, imposibil de atins din România din cauza stării drumurilor.

La începutul lunii mai, Daimler a a anunţat că a preferat Polonia, şi nu România, pentru investiţia a circa 500 de milioane de euro în construcţia unei noi fabrici de motoare, în vederea extinderii activităţilor de producţie în afara Germaniei.

„Cei de la Daimler voiau ca piesele să ajungă în 17 ore la poarta fabricii din Bremen. Din această cauză, Sebeş nu s-a putut califica“, a spus Borc, la o conferinţă pe teme auto.

Sebeş-Bremen, în cel puţin 20 de ore

Între oraşele Sebeş (judeţul Alba, România) şi Bremen (Germania), cea mai scurtă distanţă pe calea rutieră este de 1.625 de kilometri.

Cu o viteză medie de 100 de kilometri pe oră ar putea fi parcursă această distanţă în 16 ore, dar TIR-urile nu pot rula astfel decât pe autostrăzi.

Chiar şi cei mai îndrăzneţi şoferi, care ar merge cu o medie de 80 de kilometri pe oră, ar ajunge de la Sebeş la Bremen în mai mult de 20 de ore, arată calculele „Adevărul“.

Consumul de carburant la un astfel de transport (TIR plin cu piese auto) este de cel puţin 240 de litri.

Fabrica se va deschide în Polonia

Noua fabrică va fi construită în Jawor, la circa 70 de kilometri de Wroclaw, va produce motoare pe benzină şi diesel pentru automobilele Mercedes-Benz şi va crea câteva sute de locuri de muncă.

Calculele noastre arată că de la Jawor la Bremen (640 de kilometri) un camion ajunge în şase ore cu o viteză medie de 100 km/h sau în opt ore cu 80 km/h, în condiţii de autostradă pe întregul parcurs. Iată de ce varianta Sebeş a fost refuzată.

La Sebeş rămâne producţia de cutii de viteze

În cursă pentru construcţia uzinei de la Jawor era şi România, unde Daimler produce la Sebeş cutii de viteze.

Daimler a inaugurat, la începutul lunii aprilie, o nouă fabrică auto în Sebeş, judeţul Alba, unde produce cutia de viteză 9G Tronic, cu nouă trepte, despre care nemţii spun că este special proiectată să optimizeze consumul de combustibil.

Borc: „Nu infrastructura este problema principală“

În ciuda motivelor care au dus la pierderea investiţiei Daimler, vicepremierul Costin Borc consideră că nu infrastructura este principala provocare pentru industria auto din România.

„Nu infrastructura este problema principală pentru industria auto, ci forţa de muncă. Trebuie să ne ocupăm de calificarea forţei de muncă şi de păstrarea specialiştilor în ţară“, a afirmat Borc.

Vicepremierul estimează că afacerile anuale ale companiilor din sectorul auto românesc vor depăşi 20 de miliarde de euro în următorii ani.

În România au uzine doi producători auto de talie mondială, Renault şi Ford, iar peste 400 de companii produc diverse componente pentru autovehicule.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite