STUDIU Datoriile colectate de recuperatori au crescut cu 27% în 2015, însumând 359 de milioane de euro

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Debitul recuperat de la datornici a trecut pragul de 1.000 de euro per caz. FOTO: Guliver / Getty Images
Debitul recuperat de la datornici a trecut pragul de 1.000 de euro per caz. FOTO: Guliver / Getty Images

Valoarea creanţelor colectate de firmele din domeniu a crescut de 27% anul trecut, până la 359 de milioane de euro, afacerile fiind susţinute în continuare de recuperarea datoriilor populaţiei, potrivit Asociaţiei de Management al Creanţelor Comerciale (AMCC).

Cea mai mare creştere, de 29%, s-a înregistrat pe segmentul business to consumer (B2C), care reprezintă datorii ale persoanelor fizice către companii. Firmele din domeniu susţin că recuperarea creanţelor se realizează prin metode neagresive.

„Companiile de colectare a creanţelor din România rămân concentrate să ofere soluţii debitorilor în etapa de colectare a creanţelor pe cale amiabilă, iar corespondenţa scrisă rămâne cea mai utilizată metodă pentru colectarea creanţelor în România“, a declarat preşedintele AMCC, Georg Kovacs.

Cum au crescut creanţele recuperate

Datele au fost influenţate, în 2015, de creşterea creanţelor externalizate, cu 11% faţă de 2014.

Astfel, firmele din domeniu au externalizat anul trecut creanţe în valoare de 10,2 milioane de euro, aferente unui număr de circa 6 milioane de cazuri.

Creanţele internaţionale externalizate reprezintă 8,8 milioane de euro şi 825 de cazuri, potrivit datelor asociaţiei.

Firmele din domeniu au încasat anul trecut, din colectarea de creanţe, cu 19% mai mult comparativ cu 2014, pe fondul creşterii cu 28% a creanţelor cesionate şi cu 49% a colectării datoriilor populaţiei către firme.

În schimb, colectarea de creanţe deţinute de firme la alte companii a scăzut cu 61%.

O nouă legislaţie? „Binevenită“

„Tendinţa care a început în primul semestru al anului 2015, în urma modificării segmentului-ţintă de clienţi (concentrare pe B2C în detrimentul B2B) este dată de unii dintre cei mai importanţi jucători din piaţă“, se arată într-o prezentare a asociaţiei.

În legătură cu proiectele legislative din ultimul timp, asociaţia consideră binevenită şi necesară o nouă legislaţie care să reglementeze acest domeniu de activitate.

Reprezentanţii AMCC solicită reglementarea profesiei de colector de creanţe şi stabilirea unui set de principii etice profesionale ce trebuie respectate de către companiile de colectare în relaţia cu debitorii.

Recuperatoorii nu-i mai pot hărţui pe datornici

Un proiect de ordonanţă de urgenţă, publicat la începutul acestui an de Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), prevede că firmele de recuperare de creanţe nu vor mai avea voie să hărţuiască o persoană în vederea recuperării debitelor.

Astfel, firmele de colectare de creanţe nu vor mai avea voie să îi contacteze pe debitori între orele 20 seara şi 9 dimineaţa şi nu îi vor mai putea căuta la locul de muncă şi nici prin intermediul altor persoane.

În plus, ordonanţa, care ar putea fi aprobată în Guvern în această primăvară, interzice cesionarea contractului de credit ipotecare sau de consum, o măsură care ar lovi puternic în activitatea recuperatorilor de creanţe.

AMCC a fost înfiinţată în anul 2007 şi reprezintă interesele a 14 companii de colectare de creanţe, care deţin în jur de 80% din piaţa românească.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite