Prima companie care-şi va plăti salariaţii în criptomonede şi va instala ATM-uri pentru acestea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Un gigant social media va lansa propria criptomonedă în cursul acestei luni şi va permite angajaţilor care lucrează la proiect să-şi ia salariul în noua monedă, potrivit unui raport din The Information.

În urmă cu aproape un an, compania l-a angajat pe un fost director PayPal, David Marcus, pentru a începe să exploreze oportunităţile în utilizarea tehnologiei blockchain, suportul tehnologic pentru criptomonede. De atunci, mai multe publicaţii internaţionale au raportat că compania îşi construieşte propria monedă digitală, pe care utilizatorii vor putea să le stocheze, să tranzacţioneze şi să facă schimb valutar obişnuit, în parte prin intermediul aplicaţiilor Facebook, inclusiv Messenger şi WhatsApp.

De asemenea, se pare că Facebook planifică să instaleze maşini fizice asemănătoare cu ATM-urile, unde utilizatorii pot cumpăra moneda.

O altă informaţie care se vehiculează este că organizaţiile terţe vor plăti zece milioane dolari pentru posibilitatea de a acţiona ca nod în reţea adică pentru a valida tranzacţiile pentru tokenul nativ Facebook. Nodurile criptomonedelor conţin puterea de calcul necesară pentru a rezolva ecuaţii matematice complicate, care sunt folosite pentru validarea tranzacţiilor. Acestea sunt, de obicei, descentralizate şi răspândite în rândul a mii de părţi, dar Facebook creează o fundaţie cu parteneri numiţi care să o ajute să-şi gestioneze moneda, se mai spune în raport.

Facebook intenţionează să cedeze controlul viitoarei sale criptomonede către alte companii, o mişcare menită să încurajeze încrederea în sistemul de plăţi digitale şi să liniştească autorităţile de reglementare financiară, informează The Information.

În ultimele luni, reţeaua socială a curtat zeci de instituţii financiare şi companii de tehnologie pentru a le convinge să se alăture unei fundaţii independente care va contribui la capital şi va contribui la guvernarea monedei digitale, potrivit sursei citate. Criptovaluta lansată de Facebook este concepută să funcţioneze ca monedă fără frontiere, fără taxe de tranzacţionare şi va fi comercializată agresiv în ţările în curs de dezvoltare, unde monedele oficiale sunt mai volatile.

Construind o modalitate uşoară pentru cei mai mult de două miliarde de utilizatori, prin care aceştia pot plăti pentru lucrurile pe care le cumpără şi pot face schimb de bani între ţări, ar putea ajuta compania să îţi diversifice portofoliul dincolo de publicitate, care, în prezent, reprezintă sursa pentru aproape toate veniturile sale.

Modelul publicitar al Facebook s-a confruntat cu critici din partea avocaţilor, a parlamentarilor şi a presei pentru modul în care colectează şi utilizează date şi informaţii detaliate despre utilizatori.

Reprezentanţii companiilor au refuzat să comenteze informaţiile apărute în presa internaţională. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite