Angajaţii români dau mai mulţi bani pe vacanţe, sport şi wellness

0
Publicat:
Ultima actualizare:
fitness

Tichetele de masă, cadourile, vacanţele în România (voucherele de vacanţă), transportul (către şi de la serviciu) şi serviciile de Sport & Wellness au fost principalele categorii de beneficii extrasalariale alese de angajaţii din România, în prima jumătate a anului, arată platforma BenefitOnline.ro.

În perioada similară din 2018, topul celor mai accesate beneficii a inclus, în ordine: tichete de masă, cadouri, transport, vacanţe în România şi pensii private.

Dintre beneficiile accesate de angajaţi cu bani personali, abonamentele de sport, vacanţele şi categoria hobby/evenimente/spectacole au atras, în primele 6 luni ale anului, cele mai mari bugete.

În total, angajaţii care au folosit platforma de beneficii flexibile BenefitOnline în primul semestru al acestui an au cheltuit 111 milioane de lei, aproape cât bugetele cheltuite pe tot parcursul întregului an 2018 (114 milioane de lei).

Vacanţele în România, Sport & Wellness şi Sănătate sunt categoriile care au înregistrat cea mai mare creştere în prima parte a anului 2019. Bugetele pe care angajaţii le-au cheltuit în categoria Sport & Wellness, de exemplu, au crescut cu aproape 100% în primul semestru din 2019 faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent.

„Creşterile înregistrate în anumite categorii sunt, pe de-o parte, consecinţa bugetelor mai mari acordate de angajatori, dar, mai ales, sunt determinate de semnarea unor companii client cu mulţi angajaţi tineri (sub 30 de ani), care, statistic, îşi aleg beneficii precum Turism, Sport & Wellness, Sănătate, Tichete Culturale şi, mai nou, fac donaţii”, spune Stelian Bogza.

Sumele alocate lunar de angajatori pentru beneficiile angajaţilor variază între 200 de lei şi circa 750 de lei per angajat, media lunară în 2018 fiind de aproximativ 355 de lei. 

Tendinţă ascendentă de la an la an

Piaţa de beneficii extrasalariale din România urmează o tendinţă ascendentă de la an la an, atât prin prisma numărului de beneficii acordate angajaţilor, cât şi datorită bugetelor mai mari pe care angajatorii le alocă propriilor angajaţi. Într-un context atât de favorabil, însă, piaţa continuă să fie fragmentată şi neunitară, majoritatea companiilor optând pentru politici şi mecanisme interne de acordare a beneficiilor, în principal, prin sisteme fixe (prin care angajatorii oferă beneficii similare tuturor angajaţilor).

De cealaltă parte, aproximativ 4% din numărul total de angajaţi din mediul privat este deservit de un sistem flexibil de acordare de beneficii, potrivit estimărilor BenefitOnline.ro, platformă de beneficii extrasalariale din România.

„Un sistem flexibil de acordare a beneficiilor extrasalariale le oferă multiple avantaje atât angajaţilor, cât şi angajatorilor. Angajaţii au libertatea de a cheltui bugetele alegând exact beneficiile pe care şi le doresc şi de care au nevoie, iar angajatorii au la dispoziţie o soluţie ce le oferă avantaje de ordin fiscal şi de eficientizare a bugetelor, ajutându-i şi la reducerea gradului de încărcare operaţională a departamentelor de HR şi financiar, contribuind la creşterea nivelului de motivare şi retenţie a angajaţilor”, spune Stelian Bogza, cofondator BenefitOnline.ro.

Noi categorii în BenefitOnline: Tichetele Culturale şi Donaţii

Cel mai important beneficiu introdus în primele 6 luni ale acestui an în platforma BenefitOnline.ro este tichetul cultural, odată cu actualizarea din luna ianuarie a legii 165/2018 privind acordarea biletelor de valoare. Tichetele culturale fac parte din categoria de beneficii deductibile şi pot fi acordate lunar sau ocazional, în limita a 150 de lei, respectiv 300 de lei, pentru achitarea contravalorii de bunuri şi servicii culturale, precum: abonamente şi bilete la spectacole, concerte, proiecţii cinematografice, muzee, festivaluri, târguri şi expoziţii, permanente sau itinerante, parcuri tematice, inclusiv cele destinate copiilor, cărţi, manuale şcolare, albume muzicale, filme, în orice format.

Tichetele culturale sunt taxate doar cu 10% (impozit pe venit) pentru angajaţi, la fel ca în cazul tichetelor de masă şi celor de vacanţă.

„Estimăm că folosirea bugetelor pe tichete culturale va atrage până la 5% din totalul bugetelor de beneficii cheltuite în platforma BenefitOnline în acest an. Pe termen mediu, însă, ne aşteptăm ca tichetele culturale să ajungă în topul celor mai accesate 5 beneficii în platformă”, spune Stelian Bogza.

Începând de anul acesta, angajaţii au putut folosi bugetele primite de la angajatori şi pentru a face donaţii către diferite cauze sociale, culturale sau de mediu.

„Am introdus o nouă opţiune de utilizare a bugetelor de beneficii în platformă, acoperind zona de responsabilitate socială: donaţiile. Acestea au fost incluse la solicitarea angajaţilor care doresc să împartă bugetul de beneficii primit de la angajatori cu cei care au mai multă nevoie de ajutor.  În noua secţiune, angajaţii pot face donaţii din bugetul de beneficii, dar şi din fonduri personale către ONG-uri şi fundaţii, sprijinind, astfel, cauzele sociale, culturale, de educaţie sau de mediu cu care rezonează mai mult”, mai spune Stelian Bogza. 

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite