Băncile introduc un nou sistem de plată cu telefonul

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Transfond a anunțat luni că noul sistem RoPay se va operaționaliza începând de astăzi și va permite utilizatorilor plata instant cu telefoniul în conformitate cu Schema națională de plăți.

Cineva apropie telefonul de un POS pentru a efectua plata produselor
S-a lansat RoPay, primul serviciu național de plăți instant cu mobilul

„Primele bănci în producție sunt CEC Bank și Libra Internet Bank”, a anunțat Transfond.

Totodată, în stadii avansate de implementare se află BRD Societe Generale, ING Bank România, BCR și Banca Transilvania, care vor lansa RoPay anul acesta și pe parcursul lui 2025.

Dezvoltat de către Transfond, RoPay este serviciul de inițiere plăți instant cu mobilul, direct de la un cont bancar la altul A2A, (”account-to-account”), care utilizează tehnologii precum scanare de cod QR, deep link, NFC (contactless) sau numărul de mobil ca alias (”proxy”) pentru IBAN. Fiecare bancă sau comerciant poate implementa unul sau mai multe tipuri de plată RoPay, în funcție de propria strategie. Serviciul RoPay intră în producție treptat, pe măsură ce băncile participante introduc noi funcționalități și acoperă noi situații de utilizare, iar utilizatorii se familiarizează cu serviciul. Prima utilizare disponibilă este pentru plăți P2P (”person-to-person”) în proximitate.

RoPay este disponibil non-stop, 24/7, inclusiv în weekenduri și zilele de sărbătoare legală, garantând astfel accesul continuu la fonduri pentru toți utilizatorii. Prin RoPay se pot iniția plăți instant între conturi aflate la bănci diferite sau între conturi aflate la aceeași bancă, fără utilizarea detaliilor bancare. Serviciul este pus la dispoziția consumatorilor finali prin intermediul aplicațiilor de mobile banking ale băncilor participante și oferă în utilizare o experiență de plată (inițiere și execuție) rapidă și plăcută astfel încât să fie adoptată în cotidian. RoPay își propune să devină parte din viața fiecăruia dintre noi.

Pentru a utiliza RoPay, este nevoie ca atât plătitorul, cât și beneficiarul să aibă instalate aplicațiile de mobile banking ale băncilor unde dețin conturile, iar băncile lor să ofere serviciul. Plățile sunt procesate instant, în mai puțin de 10 secunde, la cele mai înalte standarde de securitate, asigurându-se protecția datelor și tranzacțiilor. Prin RoPay poți plăti unui prieten sau poți să-i soliciți bani, vei putea plăti pentru cumpărăturile online sau la POS la supermarket, vei putea plăti vânzătorului din piață sau vei putea să-ți achiți biletul de autobuz sau facturile de utilități – acestea fiind doar câteva cazuri de utilizare ale serviciului, posibil de implementat de către bănci și comercianți.

RoPay urmărește să transforme plățile în România, fiind o nouă modalitate de plată dezvoltată împreună cu sistemul bancar românesc, permitând iniţierea plăţilor fie între persoane, fie între acestea și comercianți, atât în mediul online, cât și în mediul fizic, cu ajutorul telefonului mobil. RoPay este o alternativă la cash sau la plăţile cu cardul, care ţine pasul cu inovaţiile tehnologice, clientul final fiind cel care alege, în cele din urmă, cum doreşte să efectueze plata, în funcţie de preferinţele sale. De asemenea, serviciul facilitează plățile între persoane fizice, oferind un mod rapid, simplu și gratuit pentru acestea. Standardizarea prin Schema RoPay asigură interoperabilitate și simplitate pentru consumatori, bănci, procesatori de plăți și comercianți. Pe termen scurt sau mediu, se așteaptă ca toate băncile să ofere acest serviciu, făcându-l accesibil tuturor clienților din România.” - a declarat Sabin Carantină, Director General al Transfond.

Viziunea pentru plățile de retail elaborată de Asociația Română a Băncilor devine realitate prin implementarea serviciului RoPay, aliniindu-se astfel la tendințele și reglementările europene în materie. Serviciul RoPay, care este un produs național, aduce plus valoare consumatorului prin beneficii ce se diferențiază de alte opțiuni de plăți, prin viteză, costuri mai reduse și disponibilitate continuă. Adoptarea acestor tehnologii digitale inovative în serviciile financiar-bancare naționale adresează un orizont de așteptare și cerințele consumatorilor privind simplificarea accesului la operațiuni bancare, cu asigurarea securității tranzacțiilor, datelor și fondurilor", a subliniat Bogdan Neacșu, Președinte Asociația Română a Băncilor.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite