Alimentul care urmează să se ieftinească la raft cu 20%, în magazinele din România, de la 1 mai

0
Publicat:

De la 1 mai, laptele de proveniență românească ar putea să coste mai puțin. O ieftinirea la raft cu 20%, după 1 mai, a fost anunțată după un acord voluntar între retaileri și procesatori. Astfel, o ieftinire pentru șase luni a fost acceptat de toți marii comercianți.

Laptele românesc se va ieftini FOTO pixabay.com
Laptele românesc se va ieftini FOTO pixabay.com

Conform președintelui Consiliului Concurenței, Bogdan Chirițoiu, este însă posibil să dureze câteva zile până când măsura se va aplica în toate magazinele.

„Pe parcursul lunii mai vom vedea reduceri substanțiale, la raft, ale prețurilor laptelui proaspăt, având în vedere că retailerii ne-au confirmat participarea la acordul voluntar. Posibil să dureze câteva zile până când această măsură se va aplica în toate magazinele, ținând cont că trebuie renegociate contractele cu fiecare producător și epuizate stocurile existente”, a declarat Bogdan Chirițoiu.  

Acordul voluntar între retaileri și procesatori pentru reducerea prețului pentru laptele proaspăt de consum a fost convenit pentru o perioadă de șase luni și urmează să se aplice de la 1 mai, după cum s-a decis la întâlnirea cu premierul Nicolae Ciucă, reprezentanți ai fermierilor, ai procesatorilor din industria alimentară, ai Asociației Marilor Rețele Comerciale din România și ai Asociației Companiilor de Distribuție de Bunuri din România.

Autoritățile prognozează o creștere a consumului

Părțile au stabilit că reducerea cu cel puțin 20% a prețului la raft se va aplica laptelui produs în România, care costă în prezent peste 7 lei pe litru, fără să fie inclus în vreo promoție, iar ieftinirea va fi suportată în mod egal de retaileri și procesatori.

„Ne așteptăm că în cele șase luni, cât este valabil acordul, să crească consumul. În plus, prognozele economice indică faptul că inflația se va reduce, iar astfel nu vom mai înregistra creșteri atât de mari ale prețurilor alimentelor”, a mai adăugat președintele Consiliului Concurenței.

Autoritatea de concurență s-a implicat în acțiunile de implementare a acestui acord pentru a îndruma companiile interesate să participe astfel încât să nu riște încălcarea regulilor de concurență. Astfel, acordul trebuie să se desfășoare în parametrii stabiliți: negocierile să fie bilaterale între fiecare furnizor și fiecare retailer, aceștia având posibilitatea de a aplica discount-uri de cel puțin 10%.

Economie

Top articole

Partenerii noștri


Ultimele știri
Cele mai citite