Prăjituri cu gust de business

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Ana Consulea

Ana Consulea (28 de ani) şi-a descoperit pasiunea pentru businessul dulce încă din 2011, după terminarea facultăţii, când a decis să se specializeze în Franţa, unde a studiat cofetăria în cadrul Şcolii de Cofetari din Montbéliard. În 2016 a revenit în ţară pentru a deschide în Bucureşti cofetăria Zexe Braserie.

“Am vrut să continui businessul familiei mele, însă puţin diferit. Părinţii mei deţin restaurantele Zexe, însă pe mine nu m-a atras niciodată partea aceasta a bucătăriei şi aşa am decis că ar fi mai bine să înfiinţez o cofetărie”, a spus ea.

Pe lângă afacerea pe care o conduce, Ana predă şi 12 cursuri de cofetărie pentru amatori, ultimul fiind despre businessul în domeniul cofetăriei şi provocările sale.

Clienţii şi comenzile lor

Cu peste 124 de clienţi pe zi, Zexe Braserie are parte de tot felul de evenimente  pretenţioase, de la nunţi până la botezuri, iar pentru a se conforma cerinţelor, brandul a dezvoltat în ultimul an şi produse pentru industria de evenimente, ca de exemplu catering sau candy baruri- care sunt comenzile preferate şi de miri cât şi de invitaţi -  iar anul acesta a mai introdus si o parte sărată pentru tot ceea ce înseamnă evenimente.

“Fiecare eveniment este unic atât pentru noi cât şi pentru oamenii care vin la noi. Există o presiune foarte mare pe spatele nostru pentru a organiza ceea ce clientul îşi imaginează. Foarte rar vin clienţii si ne dau libertate totală, dar cu cât oamenii sunt mai relaxati, cu atât lucrurile ies mai bine”.

Provocările din industria patiseriei

Circa 80% dintre români vor să îşi deschidă propria afacere, ceea ce duce la lipsa forţei de muncă, iar acest lucru îngreunează dezvoltarea oricărei afaceri. Din acest motiv, Ana spune că se găsesc tot mai greu patiseri calificaţi, iar lipsa personalului reprezintă una dintre principalele provocări pentru afacerea ei.

“Este foarte stresant pentru echipa ta când ştii că nu ai cu cine să înlocuieşti omul care pleacă sau nu ai cu cine să îţi dezvolţi planurile de viitor. Încercăm să participăm şi să schimbăm sistemul acesta, dar eu cred că este un moment pe care  îl vom depăşi ”.

Trendul prezent în Franţa şi Anglia, în care din ce în ce mai mulţi cetăţeni încep un business mic, direct din casele lor, este foarte pronunţat şi la noi. Ana Consulea spune că acest trend creează probleme pentru afaceri ca ale ei, deoarece “ne transformăm într-o ţară de antreprenori fără să avem o educaţie financiară, de aceea foarte multe afaceri se deschid şi se închid pe bandă rulantă în şase luni.”

De cele mai multe ori, astfel de afaceri vând produse mult mai ieftine faţă de businessurile mari de pe piaţă, chiar cu un preţ de 50% mai mic, deoarece nu sunt nevoiţi să plătească chirie, angajaţi, neavând un buget de dezvoltare şi folosind uneori ingrediente de o calitate mai slabă.

 “Oamenii nu au această cultură financiară pentru că nu li se predă în şcoală cum se stabileşte corect un preţ, cum îţi faci un buget. Neavând această cultură de bază, ai mereu impresia că proprietarii afacerilor mari te fură, că te înşală, că au pus adaos de 50%. Nu există aşa ceva”.

Pe lângă lipsa personalului calificat, Ana spune că o provocare foarte mare este să poţi separa antreprenoriatul de viaţa personală. Domeniul în care lucrează este unul în care trebuie să fii în mod constant implicat, altfel nu vei avea succes. „Se poate să meargă bine din inerţie un an, doi, trei, iar apoi dacă nu eşti implicat 100% în ceea ce faci şi nu îţi place ceea ce faci, afacerea nu va fi una profitabilă”, a adăugat Ana Consulea.

Planuri mareţe pentru viitor

Pentru că businessul ei creşte şi face faţă cu greu comenzilor, Ana îşi doreşte ca în viitorul apropiat să îşi deschidă un magazin online, la cererea clienţilor, care vor putea comanda şi ridica mai uşor şi mai rapid produsele dorite, mai ales în perioadele aglomerate din timpul sărbătorilor.

“Îmi doresc să avem un site şi ne tot pregătim de un an de zile. Mi se pare un lucu foarte complicat şi vreau să îl fac perfect. Trebuie să schimbam sistemul de gestiune, ceea ce dureaza şase luni, ceea ce implică multă cercetare şi multe întâlniri”, încheie Ana Consulea.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite