Platforma eMAG Marketplace a avut parte de o creştere accelerată în ultimii ani, ajungând astăzi la 22.000 de selleri, care beneficiază zilnic de vizibilitate crescută şi potenţial accentuat de creştere a afacerii lor, datorită unui trafic zilnic de peste 500.000 de vizitatori unici.

La această creştere a contribuit şi faptul că, pentru a deveni seller în eMAG Marketplace, nu ai nevoie de cunoştinţe tehnice. Singurele lucruri necesare sunt actele firmei, cartea de identitate şi un laptop conectat la internet, pentru a încărca actele în formularul de înscriere, procesul de aprobare fiind unul rapid şi fără riscuri. Înscrierea este gratuită, la fel ca listarea produselor, iar selleri au la dispoziţie un panou de comandă, prin intermediul căruia îşi pot gestiona produsele şi procesa comenzile.

Acces la instrumente de monitorizare şi analiză în timp real

Pe lângă dashboard, există şi instrumente de monitorizare şi analiză în timp real a evoluţiei afacerii, precum şi recomandări personalizate, alerte sau mesaje care notifică un seller în cazul în care este nevoie de o acţiune în cont.

Cei care au deja un magazin online deschis îl pot sincroniza cu platforma eMAG Marketplace prin intermediul API, având astfel posibilitatea de a-şi automatiza fluxul de produse şi comenzi. De asemenea, produsele pot fi achitate ramburs, prin OP, eCredit sau card online, fără a fi nevoie ca sellerul să aibă implementat un POS.

Bineînţeles, odată cu intrarea în Marketplace, vine şi posibilitatea de a livra comenzile în lockerele easybox, una dintre cele mai utilizate metode de livrare, ce oferă clientului aceeaşi trasabilitate pe statusul livrării ca opţiunea de livrare prin curier. În plus, selleri au oportunitatea de a-şi promova produsele şi prin intermediul canalelor de marketing online şi offline pe care le foloseşte eMAG.

În schimbul acestor beneficii, sellerii plătesc un comision din vânzări, care diferă în funcţie de categoria de produse pe care o au.

Deschidere către piaţa internaţională

Selleri ambiţioşi, care doresc să îşi deschidă afacerea şi către piaţa internaţională, au la dispoziţie opţiuni fără costuri, precum înscrierea directă pe platformele eMAG Marketplace Bulgaria sau eMAG Marketplace Ungaria, sau accesarea platformei digitale IMN (International Marketplace Network), ce deschide afacerea unui seller către marketplace-urile din Italia, Franţa şi Germania.

Pentru antreprenorii mai mici, aflaţi la început de drum, există şi varianta „Deschide România”, un program special gândit pentru a-i ajuta pe micii producători, întreprinderile sociale sau ONG-uri, care le permite acestora să beneficieze de comisioane mai mici.

În fine, pe lângă oportunitatea de deschidere către piaţa internaţională, eMAG oferă sellerilor parteneri posibilitatea de a beneficia de suport specializat în toate zonele operaţionale din platformă. Astfel, aceştia se pot folosi de următoarele servicii:

  1. Fulfilment by eMAG - suport logistic integrat, ce permite sellerilor să acceseze depozitele eMAG, precum şi serviciile de preluare comenzi, picking, packing şi livrare. În cadrul acestui serviciu, eMAG se ocupă şi de gestionarea cererilor de retur şi customer care.

 

  1. eMAG Genius - serviciul premium oferit clienţilor, prin care partenerii eMAG îşi pot atrage fidelizarea acestora şi vânzări mai mari prin transport gratuit pentru anumite comenzi.

 

  1. Seller credit - un proiect de finanţare cu dobândă zero, gândit alături de partenerul Idea Bank. Cu acest program special conceput, eMAG investeşte în afacerea sellerilor ce vor să treacă la următorul nivel.

 

  1. eMAG Ads - partenerii beneficiază de serviciul de publicitate numit pay per click (PPC), prin care pot licita, la nivel de produs, pentru o poziţie mai bună într-un grup de oferte, şi care le permite să promoveze un produs sau o selecţie de produse către clienţii de pe site-ul eMAG.
 

Procesul de creştere si dezvoltare al unei afaceri implică o multitudine de factori ce trebuie luaţi în calcul, de accea, eMAG Marketplace dezvoltă constant soluţii adaptate la trendul actual din e-commence, prin intermediul cărora sellerii parteneri să îşi dezvolte business-ul.